evummesutan မဂင်္လာအေပါင်းနဲ့ ခေညာင်းတဲ့ အချိန်ကာလတခုြဖစ်ပါေစ။ evummesutan

စလိုက္ရွုိး

Quas molestias excepturi

International Network of Engaged Buddhist.....

Quas molestias excepturi
Impedit quo minus id

Impedit quo minus id

World Socially Engaged Buddhist Leaders.

Impedit quo minus id
Voluptates repudiandae kon

Voluptates repudiandae kon

Myanmar Group in 2011 INEB Conference,Bodagaya,India

Voluptates repudiandae kon
Mauris euismod rhoncus tortor

Mauris euismod rhoncus tortor

Evum Me Sutan Editor Team...

Mauris euismod rhoncus tortor

ြဗဟ္မစိုရ်တရားြဖင့် ြငိမ်းချမ်းေရး






ေလာကရှိ လူသားတိုင်းလိုလို ြငိမ်းချမ်း ချင်ြကသည်။သို့ေသာ် တကယ့် လက်ေတွ့ဘဝတွင် မြငိမ်းချမ်းြက ပူေလာင်ြကသည် တစ်ေယာက်နဲ့တစ်ေယာက်၊ ဘာသာတစ်ခုနဲ့တစ်ခု၊ လုမျိုးတစ်မျိုးနဲ့ တစ်မျိုး၊ နိုင်ငံ တစ်နိုင်ငံနဲ့ တစ်နိုင်ငံ ခိုက်ရန်ြဖစ််ပွားြကသည်။ထိုသို့ြဖစ်ပွားေနေသာ သူများသည် တကယ်တမ်းေတာ့ ြငိမ်းချမ်း ချင်ြကသည်။ သို့ေသာ် မြငိမ်းချမ်းြကေပ။အဘယ်ေြကာင့်ပါနည်း ...



လူတိုင်းေမွးဖွားလာကတည်းက တူညီသည့် အချက်များလည်းရှိသည်မတူရှိသည့် အချက်များ လည်းရှိသည်။ ထို တူသည့်/မတူသည့် အချက်များကို အေြခခံကာ သူတို့-ငါတို့ ဆိုတဲ့ ကွဲြပားမူကေန ခွဲြခားလာြကသည်။ ခွဲြခားလာရာ ကေန ခိုက်ရန်ြဖစ်သွားလာြကသည်။မြငိမ်းချမ်းမူေပါ်ေပါက်လာသည်။

ကွဲြပားမူကို အေြခခံကာ ခွဲြခားလာေသာေြကာင့် လူကိုလူလို မြမင်နိုင်ေတာ့။ လူမျိုးကွဲြပားမူကိုအေြခခံကာ တရုတ်ဟုြမင်သည်၊ ကုလားဟုြမင်သည် ဗမာဟု ြမင်သည်။ဓနဥစ္စာကို အေြခခံကာ သူေဌး၊သူဆင်းရဲ လို ြမင်သည်။ ဘာသာအယူဝါဒကို အေြခခံကာ ဟိန္ဒူ၊ဗုဒ္ဓဘာသာ၊ခရစ်ယာန်၊မူဆလင်လို့ ြမင်လာြကသည်။

ထိုကွဲြပားမူများေြကာင့် ငါ့လူမျိုး၊ ငါ့ဘာသာ၊ ငါ့နိုင်ငံဟုေသာ စွဲလမ်းမူ၊ ငါ့လူမျိုး ငါ့ဘာသာ ငါ့နိုင်ငံ သာ အေကာင်းဆံုးဆိုတဲ့ မာန်မာန၊ ငါ့လူမျိုးငါ့ဘာသာ ငါ့နိုင်ငံတည််ြမဲ ရမယ်ဆိုတဲ့အတ္တ စိတ်ေတွ ြဖစ်ေပါ်လာသည်။ ဒီစိတ်ေတွကိုေြကာင့်အြခားလူမျိုး အြခားဘာသာ အြခားနိုင်ငံေတွ ကို မေကာင်းဟူ ြမင်လာြပီး ဘက်လိုက်မူ(အဂတိ)ေတွြဖစ်လာြခင်းကား မြငိမ်းချမ်းြခင်း အစဟု ဆိုနိုင်သည်။

ထိုအြမင်များကို ပယ်သတ်နိုင်ရန် အတွက်ေလာကကို အြမင်မှန်ြဖင့်ြကည်ရန်လိုသည်။ ထိုအြမင်မှန်ကို ြဗဟ္မစိုရ် အြမင်ဟုေခါ်သည်။ ြဗဟ္မာစိုရ်အြမင်ြဖင့် ေလာကကိုြကည့်လျင် တရုတ်၊ ကုလား၊ ဗမာ၊ သူေဌး၊ ဆင်းရဲသား၊ ဗုဒ္ဓဘာသာ၊ ခရစ်ယာန်၊ မူဆလင် ဆိုတဲ့ဝိေသသလက္ခဏာ ေတွကို ပယ်ဖျက်ြပီး သာမညလက္ခဏာ အရ လူကို လူလို ြမင်လာနိုင်မည် ြဖစ်သည်။

ထိုသို့ြမင်ရန်အတွက် ေလာကကို သူတပါး အကျိူးလိုလားြခင်းဆိုတဲ့ေမတ္တာအြမင်၊ သနားြကင်နာ ြခင်းဆိုတဲ့ ကရုဏာအြမင်၊ သူတပါးေကာင်းစားမူကို ဝမ်းေြမာက်ြခင်းဆိုတဲ့မုဒိတာ အြမင်၊ ြကိုက်နှစ်သက်ြခင်း မြကိုက်မနှစ်သက်ြခင်းတို့က ကင်းလွတ်ြပီး ညီညတ်မျှတေစသာစိတ် ြဖစ်သည့် ဥပက္ခာ အြမင်တို့သည် ေလာကြငိမ်းချမ်းသာယာေစလိုသူတိုင်း လူမျိုးမေရွှး ဘာသာမေရွှးကျင့်ေဆာင် နိုင်ေသာ ရှုြမင်နိုင်ေသာ အြမင်များြဖစ်ပါသည်။ ဒီတရားေလးရပ်က မြငိမ်းချမ်းတဲ့ပတ်ဝန်းကျင်ကို ြငိမ်းချမ်းေအာင် ေြပာင်းလဲေပးနိုင်သည်။

ချစ်ြခင်းေမတ္တာ

ချစ်ြခင်းေမတ္တာဆိုသည်မှာ သူတပါး၏ေကာင်းကျိုးကို လိုလားေသာစိတ်ေစတနာ ြဖစ်သည်။ သူတပါးကို ေကာ ကိုယ်ကိုယ်ကိုယ်ဘာ ထိခိုက်ပူေလာင်ေစတတ်သည် ေဒါသ၏ဆန်ကျင့်ဘက်ြဖစ်သည်။ ေမတ္တာသည် ေအးချမ်း၏ ေဒါသ ကားပူေလာင်ေစသည်။

ေမတ္တာစိတ်ြဖင့် ေလာကရှိ သတ္တဝါအားလံုးကို ေကာင်းေစချင်သည့်စိတ်ေစတနာထားသင့်သည်။ ထိုသို့ မဟုတ်ပါပဲ ဘာသာဝါဒတူရာ၊ လူမျိုးတူရာ၊ နိ်ုင်ငံတူရာ၊ ေသွးသားေတာ်စပ်သူများကိုသာ ေကာင်းကျိုးလိုလားေနရင်ကား ေမတ္တာစိတ်အစစ် မဟုတ်ေပ။ ေမတ္တာစိတ်စစ်စစ်ဟူသည် ဘာသာလူမျိုး နိုင်ငံ ေဆွမျိုးဆိုတဲ့ ေဘာင်ေတွကို ေကျာ်လွားြပီး ေလာကရှိ သတ္တဝါအားလံုးကိုေကာင်းမွန်ေစချင်သည့် စိတ်ေစတနာြဖစ်သည်။

ထိုသို့ စိတ်ေစတနာ ထားတတ်ေစရန်အတွက် သူတပါး၏ ေကာင်းမွန်လှပေသာအချက်များကိုသာရှုြမင်ြပီး အကျဉ်းတန်ရုပ်ဆိုးသည် အချက်များကို မရှုြမင်မိရန် လိုအပ်သည်။ သူတပါးကားေမတ္တာထားတတ်ေစရန် အတွက် မိမိကိုယ့်ကို ဦးစွာ ေမတ္တာထားတတ်ေစရန်လိုသည်။ မိမိတွင် ရှိထားမှသူတပါးကို ေပးနိုင်မည့် သေဘာပင်ြဖစ်၏။ ထို့ေြကာင့် ကိုယ့်ကိုကိုယ် ဦးစွာ ေမတ္တာထားသင့်သည်။ကိုယ်စိတ်သဏ္ဍာန်ကို ပူေလာင်ေစတတ်ေသာ အကုသိုလ်များကို ကုသိုလ်အြဖစ်သို့လည်း ေဒါသ ကိုအေဒါသ အြဖစ် လည်းေကာင်း ေြပာင်းြပန်လှည်နိုင်ရန် လိုသည်။ မိမိ၏ စိတ်ထဲ အကုသိုလ် မေကာင်းသည့်စိတ်များ ကို တွန်းလှန်ထုတ်ြပီး ေကာင်းမွန်သည် ကုသိုလ်စိတ်များ ေမွးြမူရန်လိုအပ်သည်။ပတ်ဝန်ကျင်းက ဘယ်သို့ ပင် ရိုက်ခက် ရိုက်ခက် ေဒါသ ြဖစ်ခွင့်မေပးပဲ သည်းခံ ခွင့်လွတ်ရင်းေမတ္တာစိတ်ကို ဦးစွား ေမွးြမူးသင့်သည်။ ထိုမျှသာ မိမိကိုယ်တိုင်ြပံုေပျာ်ရွင်လာြပီးသူတပါးလား ြပံုးေပျာ်ရွှင်ေအာင် စွမ်းေဆာင်နိုင်မည့် ြဖစ်သည်.

ထိုသို့ ေမတ္တာစိတ်များ ေမွးြမူြပီးပါက မိမိ ချစ်နှစ်သက်သူမိတ်ေဆွ များကို ဦးစွာ ေမတ္တာပို့ လွတ်သင့်သည်။ မိမိ၏ ချစ်ခင်နှစ်သက်သူများအေပါ် ဦးစွာေမတ္တာ ပို့ရြခင်းမှာ နှစ်ခင်နှစ်သက်သူများ ကို ေပျာ်ရွှင်ြငိမ်းချမ်းေစချင်သည် စိတ်ေစတနာထားရန်လွယ်ေသာေြကာင့် ြဖစ်သည်။

ချစ်ခင်နှစ်သက်သူများကို ေမတ္တာပို့လွတ်ြပီး သာမန်သူများကိုချစ်ခင်နှစ်သက်သူများနဲ့ တစ်တန်းတည်း ထားကာ ထိုသို့သို့ ဆင်းရဲဒုက္ခမှ ြငိမ်းေစေရး စိတ်ချမ်းသာကိုယ်ချမ်းသာ ြဖစ်ေစေရး အတွက် ေမတ္တာပို့လွတ်ရန်လိုသည်။ ထို့မှ တစ်ဆင့် မချစ် မနှစ်သက်သူများ၊ေလာကရှိ သတ္တဝါ အေပါင်း အား တစ်တန်းတည်းထားကာ ေမတ္တာစိတ်ြဖင့် ထိုသူတို့ ေကာင်းကျိုးလိုလာသည်စိတ်ေစတနာြဖင့် ေမတ္တာ ပို့လွတ်သင့်သည်။ ေမတ္တာပို့လွတ်သည်ဟု ဆိုရာတွင် နူတ်ြဖင့် ချမ်းသားကိုယ်စိတ်ြမဲပါေစဟု ရွတ်ဆိုယံုေလာက် နဲ့ မလံု ေလာက် ေပ။ နူတ်ြဖင့်သာမက ကိုယ်ေရာ စိတ်ပါ သူတပါးေကာင်းကိုယ်ကိုအမှန်တကယ် လိုလိုလားလား ေဆာင်ရွက်ရန်လည်း လိုအပ်ေပသည်။

ေမတ္တာစိတ် ြကီးမားရင့်သန်လာသည်နှင့် အမျှ ခွဲြခားမူ၊ငါ၊ သူ ဆိုတဲ့ ေဘာင်ေတွကို ေကျာ်လွန်ြပီး လူမျိုး ဘာသာ နိုင်ငံ ဝါဒ စွဲလမ်းမူေတွ ကေနလွတ်ေြမာက်ြပီး ေလာကရှိ သတ္တဝါ အားလံုးကို ေဆွမျိုးအရင်းအချာ စိတ်နဲ့ ြငိမ်းချမ်းစွာေနထိုင်နိုင်မည်ြဖစ်သည်။

သနားြကင်နာ ကရုဏာ

သနားြကင်နာြခင်း ကရုဏာ ဆိုသည်မှာ သူတစ်ပါး၏ ပူေဆွးေသာက ကို ေအးြငိမ်းချမ်းသာေအာင် ေဆာင်ရွက်ေပးချင်ြဖစ်သည်။ ေလာက အကျိုးေဆာင်ရွက်ရာတွင်ကရုဏာသည် အားအြကီးဆံုး ြဖစ်သည်။

သူတစ်ပါး ခံစားေနရေသာ ပူေဆွး ေသာက ဆင်းရဲဒုက္ခ တို့ကိုကရုဏာြဖင့်ဖယ်ရှား နိုင်သည်။ သူတစ်ပါး ဒုက္ခမှ ကင်းလွတ်ေအာင် သက်စွန့်ြကိုးပမ်းေဆာင်ရွက်ြကသည်ပရဟိတ လုပ်သားတို့ ၏ အေြခခံ တွန်းအားတစ်ခု မှာ ကရုဏာပင် ြဖစ်သည်။ ကရုဏာရှင်သည် သူတစ်ပါး၏ဒုက္ခ ကို ကိုယ့်ဒုက္ခ ဟု ြမင်သည်။ သူတပါးဆင်းရဲြခင်းကို ကိုယ်ဆင်းရဲြခင်းဟု ြမင်သည်။ဆင်းရဲဒုက္ခခံစားေနရ သူများကို စာနာနားလည်ကာ ထိုဆင်းရဲ ဒုက္ခတို့ မှ ကင်းလွတ်ေအာင် ေဆာင်ရွက်ေလ့ရှိသည်။

ဆင်းရဲဒုက္ခေရာက်ေနသူ ပူေဆွးေသာကေရာက်ေနသူတိုင်းကိုကရုဏာထားသင့်သည်။ ဆင်းရဲဒုက္ခေရာက် သူနှင့် ပူေဆွးေသာက ြဖစ်ေနသူတို့မှာ ရုပ်ပိုင်းေကာစိတ်ပိုင်းပါ ပါဝင်သည်။ ေပါင်မုန့်တစ်ချပ် ဆန်တစ်ခွက် မရှိလို့ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ဒုက္ခေရာက်ေနသူများရှိသလို၊ ေမတ္တာ ကရုဏာ ထားချင်း မခံရ၍ ပစ္စည်းဥစ္စာ ြကွယ်ဝချမ်းသားေသာ်လည်း ေမတ္တာ ကရုဏာငတ်မွတ်ေနသူများရှိသည်။

နာမကျန်းြဖစ်ေနသူများ ကို သနားြကင်နာ ကရုဏာထားဖို့ဗုဒ္ဓြမတ်စွာဘုရားသည် နားမကျန်သူများကို ေစာင်ေရှာက်ြခင်းသည် ငါဘုရားကို ေစာင့်ေရှာက်ြခင်းြဖစ်သည်ဟူပင်ေဟာေြပာထားသည်။အြခား ဘာသာများတွင်လည်း ထိုသို့ အဆံုးမမျိုးရှိမှာအမှန်ပင်ြဖစ်သည်။

ဆင်းရဲနိမ့်ကျေနသူ ခိုကိုးနာမဲ့ေနသူများကို သနား ကရုဏာထားသင့်သည်။ထိုသူတို့သည် လုပ်ခလစာ နည်းပါးြကသည်၊ အစာေရစာမဝလင်ြက၊ သူများအနိုင်ကျင့် ညည်းပန်းနိုပ်စက်ြခင်းကိုခံရသည်။ တရားမျှတတဲ့ ဥပေဒရဲ့ ေစာင့်ေရှာက်မူကိုလည်းမရြကေပ။ ထိုသို့တို့ ကို လူမဆန်သည်အမနုဿေဘးမှာ ကင်းလွတ်ေစရန် ေစာင့်ေရှာက်သင့်သည်။

လူမဆန် ယုတ်မာဆိုးသွမ်းသည့် (အမနုဿ)များသည်လည်း စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာချို့တဲ့မူေြကာင့် ယုတ်မာကာ လူမဆန်ေနြကြခင်းြဖစ်သည်။ ထိုေြကာင့် ထိုသူများအေပါ်တွင်လည်းသနားြကင်နာ ကရုဏာ စိတ်ထားသင့်သည်။ ထိုသူများသာ မက မေကာင်းမူတစ်ခုေြကာင့် လူအသိုင်းဝိုင်းအြပင်ေရာက်ေနသူ များကိုလည်း သနားကရုဏာ စိတ်ထားသင့်သည်။ ဤေနရာတွင် ေြပာစရာကား မဂင်္လာသုတ်တွင်လူမိုက်နှင့် မေပါင်းသင့်ဟူ ဆိုထားတာနှင့် ဆန်ကျင်ရာေရာက်သည်ဟု မြမင်သင့်ေပ။ စိတ်မကျန်းမာသည်စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာချို့တဲ့သည် သူများ သူယုတ်မာ လူမဆန်သူများ၏ ယုတ်မာသည့် အကျင့်ကိုမကူးစက်ေစပဲ ထို့သူတို့ကို သနားြကင်နာ ကရုဏာထားသင့်သည်။ ထိုသို့မျှ မဟုတ်ရင် လူအသိုင်းအဝိုင်းအြပင်ဘက်ေရာက်ကာ ဆိုးြမဲ ေပြမဲ ေတြမဲပင် ြဖစ်လိမ်မည်။ အချို့သူများသည်လည်း စိတ်အားငယ်သထက် ငယ်ကာကိုယ့်ကိုကိုယ်ေသေြကာင်းြကံစည်သည် အထိြဖစ်လာနိုင်သည်။

အြကမ်းဖက်မူ ရက်စက်ယုတ်မာမူ တို့နဲ့ ြပည်နှက်ေနြပီးအဆိပ်သင့်ေနေသာ ယေန့ ကမ္ဘာတွင် ကရုဏာသည် အမှန်တကယ် ေနရာတိုင်း အချိန်တိုင်းတွင် လိုအပ်ေနေသာေလာကြငိမ်းချမ်းေရး အတွက် ေြဖေဆးတစ်ခွက် ပင်ြဖစ်ပါသည်။

ဝမ်းေြမာက်ြကည်သာ မုဒိတာ

ေလာကကို ေဘးရန်ကျေရာက်ေစေသာ တရားမှာ သူတစ်ပါး ေကာင်းစာြခင်းကိုမနာလိုြခင်းြဖစ်သည်။ ထိုမနာလို ြခင်းကို ကွယ်ေပျာင်ေအာင် လုပ်နိုင်သည်မှာ သူတပါးေကာင်းစားြခင်းကိုနှစ်လိုအားရ ဝမ်းေြမာက်ြကည်သာသည့် စိတ် မုဒိတာ ြဖစ်သည်။

လူတို့သည် သူတစ်ပါး ေအာင်ြမင်သည်ကို မနာလိုမရူစိမ့်ထားရှိြကသည်။သူတပါးကျဆံုးလျင် ဝမ်းေြမာက်ြကသည် ဟန်ေဆာင် ကရုဏာြဖင့် စုပ်သက်ကာ စိတ်ထဲတွင်ကာ ဝမ်းေြမာက်ြကသည်။ြမင့်ြမတ်ေကာင်းမွန်သင့် သူများကိုလည်း လူေတွက မနာလို မရူစိတြဖင့် ြကည်ြကသည်။ ြမင့်ြမတ်သူတို့ပျက်စီးေစရန် ကျဆံုးေစရန် သမိုင်းတေလျာက် ဗုဒ္ဓကို ေဒဝဒတ်သည် အမျိုးမျိုး မေကာင်ြကံစည်လုပ်ြကံခဲ့သည်။ဆိုးကေရတီးကို အဆိပ်တိုက်သတ်ခဲ့သည်၊ ခရစ်ေတာ်ကို ကားစင်တင်ခဲ့သည်၊ ဂန္ဒီနဲ့ ဗိုလ်ချုပ်ေအာင်ဆန်းကိုေသနတ်နဲ့ ပစ်သတ်ခဲ့ြကသည်။ ထိုကိစ္စေတွ အားလံုး၏ အရင်းခံ တရားခံစစ်မှာ မနာလိုဝန်တိုြခင်းြဖစ်သည်။

ထိုသို့ မနာလိုမရူစိမ့် ြဖစ်ြခင်းသည် လူတစ်ဦးချင်းစီလည်းြဖစ်နိုင်သလို အဖွဲ့အစည်း နိုင်ငံ လူမျိုးအလိုက်လည်း ြဖစ်ေပါ်နိုင်သည်။ လူတစ်ဦးချင်းစီ၊အဖွဲ့စည်း တစ်ခုချင်းစီ၊ လူမျိုးစု တစ်စုချင်းစီ ၊ နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံချင်းစီ အချင်းချင်းယှဉ်ြပိုင်တိုက်ခိုက်ြပီး ေြကာက်စရာ ေကာင်းေအာင် အချင်းချင်း စိန်ေခါ် ေနက တဲ့အရင်းခံ အဖျက်စိတ် မှာ မနာလိုဝန်တိုမူြဖစ်သည်။ ကမ္ဘာတစ်ဘက်ချမ်းက ချမ်းသာတာကို တြခားကမ္ဘာတစ်ဘက်ချမ်းကမနာလိုြက၊ နိုင်ငံတစ်နိ်ုင်ငံ ချမ်းသာတာကို တြခား နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံက မနာလိုြက၊ အိမ်တအိမ်ချမ်းသာတာကို အြခားအိမ်တစ်အိမ်က မနာလိ်ုြက၊ လူတစ်ဦး ချမ်းသာတာ ကို တြခားလူတစ်ဦးြက မနာလိုြကေပ။မနာလိုမူေတွ ြကီးထွားလာြပီး သူထက်ငါ သာလွန်ေစရန် အြပိုင်အဆိုင် ယှဉ်ြပိုင်မူေတွမူလာေလသည်။ထိုသို့ြပိုင်ဆိုင်ရာတွင် တရားသည်လည်းရှိသည် မတရားသည်လည်း ရှိသည်။ အနိုင်ရေရး သူထက်ငါသာလွန်ေစဖို့ မတရားသည့် နည်းလမ်းေပါင်းစံု ကျင့်သံုးရာမှ ေလာက မြငိမ်းချမ်းနိုင်ေတာ့ေပ။ထိုအရာကို ေြပ ေပျာက်ေပ နိုင်စွမ်းသည် အရာမှာ သူတပါးေကာင်းစာတာကို ဝမ်းေြမာက် တတ်တဲ့မုဒိတာ ြဖစ်ေပသည်။

ေမတ္တာနဲ့ ကရုဏာမှာ သူတစ်ပါးကို ထားရှိရန်လွယ်ကူေသာ်လည်း သူတစ်ပါးေကာင်းစာတာကို ဝမ်းေြမာက် ေစသည် စိတ်ေစတနာ မုဒိတာ မှာ ထားရှိရန်စိတ်ဓာတ်အင်အားအေတာ်ပင် ခိုင်မာမှ ထားရှိနိုင်မည်။

မုဒိတာသည်သူတစ်ပါးတို့၏ ြကွယ်ဝမှုနှင့် ေအာင်ြမင်မှုကို ေကျနပ်အားရ လက်ခံြခင်း ြဖစ်သည်။ရယ်ေမာေပျာ်ရွင်ြခင်းမဟုတ်။ စိတ်ထဲမှ နှစ်နှစ်ကာကာ သူတစ်ပါး ြကွယ်ဝေအာင်ြမင်မူကိုဝမ်းေြမာက်ြကည်သာြခင်း ြဖစ်သည်။ တစ်ပါးသူေအာင်ြမင်မူကို ဝမ်းေြမာက်ြခင်းေသာေြကာင့်သူတပါးေအာင်ြမင်မူကို တစ်ဘက်တစ်လမ်းမှ ကူညီေဆာင်ရွက်ရာေရာက်ေလသည်။ မုဒိတာ သည်တပါးသူ ေအာင်ြမင်မူက မနာလိုမုန်းထားမူမှန်သမျှကို ပယ်ဖျက်ေစနိုင်သည်။ တစ်ဦးနဲ့တစ်ဦး ယှဉ်ြပိုင်ခိုက်ရန် ြဖစ်ပွားြခင်းကိုလည်း တားစီးေပးနိုင်သည်။

ေတာ်သင့်မှန်စွာဥေပက္ခာ

ေနာက်ဆံုးေသာြဗဟ္မစိုရ်တရားမှာ ဥေပက္ခာြဖစ်သည်။ ေလာကြငိမ်းချမ်းေရး ေဆာင်ရွက်ရာတွင် အထက်ပါေဖာ်ြပြပီးတရား သံုးပါးကို ဦးေဆာင်ေခါ်ေဆာင်မည် အရာကား ဥေပက္ခာြဖစ်သည်။ ဥေပက္ခာမပါပဲေမတ္တာ၊ကရုဏာ၊မုဒိတာ တရားတို့ကို ထိေရာက်မှန်ကန်ကျင့်ြကံ၍ မရေပ။ ဥေပက္ခာသည်ြဗဟ္မစိုရ်တရား ေလးပါးတွင် အလိုအပ်ဆံုးနှင့် ထားရှိရန် အခက်ဆံုး ြဖစ်သည်။

အြခားြဗဟ္မစိုရ်တရားသံုးပါးမှာယာဉ်နဲ့သူြပီး ဥေပက္ခာမှာ ယဉ်ေမာင်းနဲ့တူသည်။ ဥေပက္ခာမပါပဲ ြငိမ်းချမ်းေရး ဆိုေသာ ခရီးဆံုးပန်းတိုင်သို့ မေရာက်ရှိနိုင်ေချ။ ဥေပက္ခာသည် မှန်မှန်ကန်ကန် သိြမင်ြခင်း၊တည့်တည့်မတ်မတ် ရှုြမင်းြခင်း သို့မဟုတ် မခွဲမြခား ြကည့်ရှုြခင်း၊ ဘက်မလိုက်ြခင်းြဖစ်သည်။ ဥေပက္ခာသည် ြကိုက်နှစ်သက်ြခင်း(ေလာဘ)၊ မလိုလားမုန်းတီးြခင်း(ေဒါသ)တို့မှကင်းလွတ် သည်။ ထိုသို့စိတ်ကို ဟန်ချက်ညီေအာင် ထိန်းသိမ်းြခင်းသည် ဥေပက္ခာ ထားရှိြခင်းပင်ြဖစ်သည်။

ေလာကရှိြပဿနာ အေတာ်အများသည် ြကိုက်ြခင်း မြကိုက်ြခင်း၊ ေထာက်ခံြခင်း ကန့်ကွက်ြခင်းတို့ေြကာင့် ြဖစ်လာြကသည်။ ဥေပက္ခာြဖင့် စိတ်ကို တည်မတ်စွာ ထားရှိနိုင်ရင် ေလာကြပဿနာများ ချုပ်ြငိမ်းသွားမှာ အမှန်ပင်ြဖစ်သည်။

အေကာင်းအဆိုးေလာကတရားေတွကို ေကာင်း၏ ဆိုး၏ မြမင်ပဲ တူညီတဲ့ ေလာကဓံတရားပဲ လို့စိတ်ထားနိုင်ြခင်းဟာ ဥေပက္ခာြဖစ်သည်။ ထို့သို့ ဘယ်ညာမယိမ်း ြကိုက်မူ မြကိုက်မူမရှိပဲ အရှိ ကို အရှိတိုင်း အမှန်ကို အမှန်တိုင်း ြမင်နိုင်မှ ေမတ္တာကိုလည်း ေမတ္တာစစ်ထားနိုင်မည်။ ကရုဏာ ကိုလည်း ကရုဏာ စစ်ထားနိုင်မည်။ မုဒိတာကိုလည်း မုဒိတာစစ်စစ်ထားနိုင်မည်ြဖစ်သည်။

တစ်ပါးသူကိုေကာင်းကျိုးလိုလားေသာ စိတ်ေစတနာြမင်၊ အားငယ်နွမ်းပါးသူများကိုေဖးမ ကူကာ၊ တစ်ပါးသူေအာင်ြမင်မူကိုလိုလားြပီး ေတာ်သင့်မှန်ကန်တဲ့ စိတ်ထားနဲ့ ေလာကြငိမ်းချမ်းေရး အတွက်ေဆာင်ရွက်နိုင်ြကပါေစလို့ ဆန္ဒြပုလိုက်ပါသည်။

ေမတ္တာြဖင့်

ေမာင်ဥဂ္ဂါ





0 comments:

Post a Comment