evummesutan မဂင်္လာအေပါင်းနဲ့ ခေညာင်းတဲ့ အချိန်ကာလတခုြဖစ်ပါေစ။ evummesutan

စလိုက္ရွုိး

Quas molestias excepturi

International Network of Engaged Buddhist.....

Quas molestias excepturi
Impedit quo minus id

Impedit quo minus id

World Socially Engaged Buddhist Leaders.

Impedit quo minus id
Voluptates repudiandae kon

Voluptates repudiandae kon

Myanmar Group in 2011 INEB Conference,Bodagaya,India

Voluptates repudiandae kon
Mauris euismod rhoncus tortor

Mauris euismod rhoncus tortor

Evum Me Sutan Editor Team...

Mauris euismod rhoncus tortor

အေမွှးတိုင်ကိစ္စ၊ ဟိုလစ်စတစ် အြမင်




Holistic ဆိုတာကိုစြကားဖူးခဲ့တာ ကျွန်ေတာ် ရဲေဘာ်ရဲဘက်ြကီး မိေရွှပ စေြပာရာ မှ ြဖစ်ပါ သည်။ ေနာက်ပိုင်းသင်တန်းေတွ တတ်လာေတာ့တယ် ဒီစကားလံုးကို ြကားရြပန်သည်။ holistic holistic ဘာလဲဟ holistic။

Holistic ကို ြမန်မာလိုဥသံု လို့ ခရစ်ယာန် ဆရာေတွက ြပန်ြကသည်။ ကျွန်ေတာ် ကေတာ့ ြမန်မာေတွနဲ့ ပိုရင်းနီုးသည့်လံုးစံု ဆိုသည်စကားလံုးကို ပိုြကိုက်သည်။ ဖွံြဖိုးေရးလုပ်ငန်းေတွ လုပ်ရင် တစ်ဘက်က ေကာင်းြပီးတစ်ဘက် ကဆိုး ြဖစ်တတ် သည်။ ထိုေြကာင့် ဘက်ေပါင်း စံု ေထာ င့်ေပါင်း စံုက ြကည်သင့် သည် ြမင်သင့် သည်ဤသည် ကို holistic view ဟုေခါ်သည်။ ဥပမာ ရွာတစ်ရွာမှာ ေကျာင်းတစ်ေကျာင်း ေဆာက်မယ် ဆိုပါစို့ေကျာင်း ေဆာက်ရတာ ရွာက ကေလးေတွ ကျားမ မဟူ ပညာတတ်ရန် ရည်ရွယ်သည် ဆိုပါစို့။ ဒီရွာမှာမိန်းကေလးဆို ေကျာင်းထားတဲ့ ဓေလ့ မရှိဘူးဆိုပါစို့။ ဒီလို အေြခအေနမှာ ေကျာင်းေဆာက်ြပီးဖွင့်တဲ့အခါ မိန်းကေလးအေတာ်အများ ေကျာင်းမတတ်နိုင်ြဖစ်တတ်သည်။ ဤသည် ကို holistic ြဖစ်သည်ဟုမေခါ် Gender equality ရှုေထာင့် က မျှတမှုမြဖစ် မိန်းကေလးများလည်း ပညာတတ်သင်ေြကာင်း လူထုကိုအရင်အြမင်ဖွင့်သင့် သည်။ ထိုမှသာ holistic ြဖစ်မည်။ (Gender အေြကာင်း အေသးစိပ် သိလိုေသာ်ဂျန်ဒါကိုကိုြကီး ဂျန်ဒါမမြကီးများ ြဖစ်ြကေသာ သဥ္ဇာထွန်း နှင့် ေနလင်းစိုး ကို ေမး-ဤကားစကားချပ်J )

ဖွံြဖိုးေရး စီမံကိန်းေတွမှာသာမကနိုင်ငံေရးမှုဝါဒများ ေရးဆွဲရာတွင်လည်းေကာင်း ကျွန်ေတာ်တို့ ေန့စဉ်လှုပ်ရှားေနေသာ လူမှုဘဝထဲမှာလည်းေကာင်း Holistic အြမင်ြဖင့် ဘက်ေပါင်းစံုေထာင့်ေပါင်းစံု က ြကည့်သင်သည်။

ဗုဒ္ဓဘာသာတရား ကိုလိုက်နာသည်ဟု ဆိုရင် ဘုရားသွား ေကျာင်းတတ် ဥပုသ်ေစာင့် တရားအားထုတ် ဝိပဿနာ ရိပ်သာ ဝင်သည် ကိုပဲြမငလျင်် မှားလိမ့်မည်။ ဗုဒ္ဓတရားေတာ်တွင် နိ်ုင်ငံေရး၊စီးပွားေရး၊လူမှုေရးေနာက်ဆံုး အိမ်ေထာင်ေရး အထိပါ မည်သို့ မည်ပံု ကျင်ြကံရမလဲ ဆိုတဲ့ လမ်းညွန်ချက်များပါြပီးြဖစ်သည်။ တစ်နည်း ဆိုေသာ် ဗုဒ္ဓ၏ တရားေတာ်သည် Holistic ြဖစ်သည်ဟု ဆိုရမည်။

သိဖွယ်မှန်သမျှ အလံုးစံုကိုအကုန်သိထားတဲ့ သဗ္ဗညုတ ဉာဏခိုင်ဖီး ဉာဏ်ေတာ်ြကီး ကို ရရှိေတာ်မှုထားတဲ့ ဗုဒ္ဓ၏ တရားေတာ်သည်ဘက်ေပါင်းစံုေထာင့်ေပါင်းစံုက ကံုလံုြပည်စံုေသာ လမ်းညွန်ချက်များြဖစ်ပါသည်။

ဘုရားတည် ေကျာင်းေဆာက်ဘုရားဒကာ ေကျာင်းဒကာ လုပ်ြပီး လူသတ်ေနရင် Holistic မြဖစ်။ မနက်တိုင်း ဘုရားရိုခိုးသီလယူြပီး လိမ်ေြပာေနရင် Holistic မြဖစ်။ စိတ်ထဲက တမျိုး ေြပာေတာ့ တစ်မျိုး လုပ်ေတာ့တစ်မျိုးဆို Holistic မြဖစ်။ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ သံုးပါး ေကာင်းတဲ့ ဘက်မှာ ညီညွတ် ေနရင်ဓမ္မ ြဖစ်သည် Holistic ြဖစ်သည်။ မညီညွတ်ရင်် အဓမ္မြဖစ်သည်။

ဘုရားရှင်သည် ဘက်ေပါင်းစံုေထာင့်ေပါင်းစံုမှညီညွတ်မျှတေအာင် ေဟာြကားခဲ့သည်။ လူေတွ ကျင့်ေဆာင် နိုင်ေအာင် လမ်းြပခဲ့သည်။ ထိ်ုေြကာင့်ကျွန်ေတာ်တိ်ု့ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် များလည်း ဘက်ေပါင်းစံုမှ ေထာင့်ေပါင်းစံုမှ ညီညွတ်မျှတေအာင်ကျင့်ြကံေနထိုင်သင့်သည်။ ေကာင်းမှုလို့ ထင်ြပီးလုပ်လိုက်လို့ မေကာင်း ြဖစ်သွားတာမျိုးကိုသတိတရားြဖင့် ချည်းကပ်သံုးသပ်သင့်သည်။ ထိ်ုမှသာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ေကာင်းြဖစ်မည်။

ေကာင်းမှုထင်လို့ လုပ်ြပီးမေကာင်းတာေတွ အများြကီးထဲ က တစ်ခုကို ဥပမာေပးရရင် အေမွှးတိုင်ကိစ္စ ြဖစ်သည်။ အေမွးတိုင်သည်ဘုရားရှင်ကို ပူေဇာ်သကာယ ြပုစရာ အရာတစ်ခုြဖစ်သည်။ ဘုရားရှင် ကိုယ်ေတာ်တိုင် ပရိနိဗ္ဗာန်စံဝင်ကာနီးအချိန် နတ်ြဗဟ္မာများ နတ်ပန်းများြဖင့် ပူေဇာ်တာထက် တရားေတာ်အတိုင်း ကျင့်ြကံြခင်း(ဓမ္မပူဇာ)က မှ တကယ် ပူေဇာ်တာေရာက်သည်ဟု ေြပာြပီးသား။

အေမွှးတိုင်ထွန်းလို့မဂ်ဖိုလ်ရသည် မြကားဖူး သို့ေသာ် ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်အများစု ထွန်းြကသည် ကထိန်ခင်း ရာတွင်လည်းအေမွှးတိုင်၊ ဆွမ်းြကီးေလာင်းလဲ အေမွှးတိုင်၊ ဝါဆိုသကင်္န်းကပ်လည်း အေမွှးတိုင်၊ ရှင်ြပုလည်းအေမွှးတိုင်၊ ဘာသာေရး အခမ်းအနားတိုင်း အေမွှးတိုင်သည် မပါမြဖစ်ပါေနသည်။ လှူြကသည် ပူေဇာ်ြကသည်။

လှူြခင်း ပူေဇာ်ြခင်းသည်ေကာင်းြမတ်တဲ့ အရာြဖစ်သည် သို့ေသာ် အေမွှးတိုင်သည် ေကာင်းသေလာ။ နံသာအေမွှးတိုင် ရှင်မေတာင်အေမွှးတိုင်သဘာဝအေမွှးတိုင် ဘာအေမွှးတိ်ုင် ညာအေမွှးတိုင်လို့ ေြကာ်ညာြကသည်။ တကယ်ေကာ သဘာဝြဖစ်သလား တကယ် သနပ်ခါး နံသာကို အေမွှးတိုင် လုပ်၍ မရပါ (မယံုရင်ေရစြကိုသွားြကည့်) ဒီေတာ့ ဘာလုပ်မလဲ ဓာတုပစ္စည်းေတွ သံုးြကတယ် မကျဉ်းပင် အနှစ်ကို သံုးြကတယ်ဝါး ေချာင်းေတွ နဲ့ တိုင်လုပ်ြကတယ်။ နှစ်စဉ် နှစ်စဉ် အေမွှးတိုင်အတွက် စေတးလိုက်ရေသာမကျဉ်းပင်မနည်း ဝါးပင်မနည်း ဘံုေပျာက်သွားေသာ ရုက္ခစိုးမနည်း။ အေမွှးတိုင် ထွန်း၍ လိုတရသွားသည်ြကံတိုင်းေအာင် သွားသည် ေဆာင်တိုင်းေြမာက် သွားသည် ေရွှြပည့် ၍ ေငွလျှံသွားသည် ကိုေတာ့မသိ အေမွှးတိုင်လုပ်ငန်းရှင် ေငွရှင်ေြကးရှင် ဓနရှင်ေတွကေတာ့ ြကိ်ြကိတတ် ချမ်းသာသွားြကသည်သဘာဝပတ်ဝန်းကျင် ပျက်စီးသွားသည် ကေတာ့ ေသချာလှသည်။ အညာေဒသက မကျဉ်းပင်ေတွ နှစ်စဉ် နှစ်တိုင်းေလျာ့သထက် ေလျာ့လာသည်။

အေမွှးတိုင် လှိုင်လှိုင်ထေသာအခန်းထဲတွင် ဓာတုမီးခိုးေငွ့ေတွ ရှုြပီး အဆုပ်ကင်ဆာ ပန်းနာ ရင်ကျပ်သူေတွ မနည်း။( ဒီအေြကာင်းကိုစာေရးဆရာတစ်ေယာက် ေရးဖူးသည် စတိုင်သစ်(ယခု ချင်းတွင်း) ဆရာအမည်နဲ့ ဝတ္တူနာမည် မမှတ်မိေတာ့)

လှူရင် ဉာဏ်နဲ့ လှူဆိုေသာကျွန်ေတာ်တို့ေတွ တကယ်ေကာ ဉာဏ်သံုးြကသလား ဘုရားရှင်အြကိုက် တရားနဲ့ ပူေဇာ်နည်းသည် ေငွမကုန်ကျန်းမာေရး မထိခိုက် သဘာဝပတ်ဝန်ကျင် မပျက်စီးေစပါ။ ဘာေြကာင့် အေမွှးတိုင်ကိုမှ သံုးြပီးပူေဇာ်ေနရတာလဲ။ စဉ်းစား ဆင်ြခင် ေစချင်ပါသည်။ ကျွန်ေတာ်သိသေလာက် ကျွန်ေတာ်ငယ်ငယ်က အေမွှးတိုင်ကသိပ်ေခတ်မစားေသး အေမွှးတိုင်ဆိုလို့ ဂန္ဒီအေမွှးတိုင် ေလာက်သာရှိသည်။ ေနာက် ဟိန္နူနဲ့ တရုတ်လူမျိုးေတွေလာက်ပဲသံုးြကသည်။ ေနာက်ပိုင်း ေြကာ်ညာအားေကာင်းလို့ ေြကာ်ညာရာတွင်လည်း ဆရာေတာ်ဘုရားြကီးေတွကို ခုတံုးလုပ်ြကသည်။ အေမွှးတိုင်က ယဉ်ေကျးမှုပံုစံြဖစ်လာပါြပီ။ ဒီလို ကိုယ်ရဲ့ ကျန်းမာေရးအတွက်လည်း မေကာင်း၊ သဘာဝလည်း ပျက်စီးေစတဲ့အကျင့်အြကံမျိုး ဆက် ြပီးကျင့်သံုးသင့်လား မသင်လားဆိုတာေတာ့ စာရှုသူသေဘာပါ။ ဒါ တစ်ဦးချင်းစီအဆင့်ပါ။

ဘာသာေရးကို ေရာင်းကုန်တစ်ခုလို သေဘာထားြပီး လုပ်ေနတာကို ကျွန်ေတာ်မြကိုက်ပါ။ မဂ်ဉာဏ် ဖိုလ်ဉာဏ်ကို ဝယ်လို့ မရပါ။ယံုြကည်မှု သဒ္ဒါကို ဝယ်လို့ မရပါ။

ဗုဒ္ဓဘုရားရှင်သည်သဗ္ဗုညုတ ေရွှဉာဏ်ေတာ်ြကီးြဖင့် ေလာကကို ရှုြမင်ခဲ့သည်။ ရှုြမင်ခဲ့သည်ကို လည်း လက်ေတွ့အသံုးချရန် သင်ေပးခဲ့သည်။ တစ်ခုနဲ့တစ်ခု အညမည သေဘာတရားအရ ဆက်နွယ်ေနတဲ့ေလာက ြကီးမှာမျက်စီတစ်ေထာက်စာမျှ ြကည့်ေနလို့ မြဖစ်ေတာ့ပါ။ ကိုယ်ြပုလိုက်တဲ့ အြပုအမှု အလုပ်အကိုင်ဟာတြခားတစ်ခုကို တိုက်ရိုက် ြဖစ်ေစ သွယ်ဝိုက်ြဖစ်ေစ ဆိုးကျိုးြဖစ်ေစရင် ဒီအလုပ်ကို ြပုသင့်မြပုသင့် စဉ်းစားသင့်ပါသည်။ ကျွန်ေတာ်တို့ ဗုဒ္ဓ၏ သားေတာ် သမီးေတာ် တို့ သည်လည်း ကိုယ်၏ ြပုမှု သမျှ ဘယ်ေလာက် သက်ေရာက်သည် ကို ေလးေလးနက်နက် စဉ်းစားသင့်သည်ဟု ထင်ြမင်မိပါသည်။

တ်ိေဏ္ဏာတာ ေရယျံ၊ဗုေဒ္ဓါေဓယျံ၊ မုေတ္တာေမာေစယျံ

ေမတ္တာြဖင့်

ေမာင်ဥဂ္ဂါ

0 comments:

Post a Comment