evummesutan မဂင်္လာအေပါင်းနဲ့ ခေညာင်းတဲ့ အချိန်ကာလတခုြဖစ်ပါေစ။ evummesutan

စလိုက္ရွုိး

Quas molestias excepturi

International Network of Engaged Buddhist.....

Quas molestias excepturi
Impedit quo minus id

Impedit quo minus id

World Socially Engaged Buddhist Leaders.

Impedit quo minus id
Voluptates repudiandae kon

Voluptates repudiandae kon

Myanmar Group in 2011 INEB Conference,Bodagaya,India

Voluptates repudiandae kon
Mauris euismod rhoncus tortor

Mauris euismod rhoncus tortor

Evum Me Sutan Editor Team...

Mauris euismod rhoncus tortor

နာမ်ပိုင်းဆိုင်ရာစားသံုးသူပဓာနဝါဒ






လာြပန်ြပီလား ဒီစားသံုးသူဝါဒ လို့ေတာ့ မေြပာလိုက်ပါနဲ့ဗျာ။

တကယ် အေရးြကီးလို့ ေြပာေနတာပါ။ ကျေနာ် တို့ေတွ သတိရှိရင် အသိရှိရင် ဘာလာလာေြကာက်စရာမလိုပါဘူး။ အခုဟာလည်း သတိရှိဖို့ အသိရှိဖို့ ေြပာေနရတာပါ။ ဆရာြကီး လုပ်တယ် လည်း မထင်ပါနဲ့ဗျာ။သိထားတာေလးေတွ ေဝမျှရံု သက် သက်ပါ။

ကျေနာ်တို့ ရန်ကုန်က ေရွှတိဂံုဘုရားကိုသွားလိုက်ပါေစာင်းတန်းတိုင်းတက်သွားလိုက် ေဈးသည်ေတွ ေဈးေရာင်းေနတာကို ေတွ့မှာပါ ေရွှတိဂံုေရာက်သူတိုင်းြမင်ဖူးြကမှာပါ။ေဗဒင်ယြတာအေဆာင် ပစ္စည်း ေတွ ဆင်းတုေတာ်ေတွ ပုတီးေတွ မဂင်္လာရှိတယ်ဆိုတဲ့ ပစ္စည်းေတွ အများြကီးေရာင်းချေနပါတယ်။ဒါ မထူးြခားပါဘူး ယေန့ေခတ် ကိုးကွယ်ယံုြကည်မှုဟာ မဂင်္လာရှိတဲ့ အတိတ်ေကာင်းနမိတ်ေကာင်းအရာ ေတွကို ဝယ်ယူကိုးကွယ်ေနြကတာ ထူးြခားတာ။ ကိုးကွယ်ယံုြကည်မှုဆိုတာ ဘာသာတရားရဲ့ သွန်သင် ဆံုးမတဲ့အချက်ေတွကို လက်ေတွ့ဘဝမှာ အသံုးချတာပဲမှတ်လား အခုေတာ့ဒီလိုမဟုတ်ပဲ အထွဋ်အြမတ် ပစ္စည်းေတွကို ဘယ်ေလာက်ဝယ်ယူနိုင်သလဲဆိုတာနဲ့ တိုင်းတာေနြကပါတယ်။ သူဘုရားခန်းကိုယ့်ဘုရား ခန်း ယှဉ်ြပိုင်ေနတာမျိုးဟာ ဗုဒ္ဓအလိုကျဟုတ်လိုလား။ ကျေနာ်တို့ ေစာေြကာသင်ပါ့ြပီ။ဗုဒ္ဓြမတ်စွာ ကိုယ်ေတာ်တိုင်က ဝိပဿနာအားထုတ်ြပီး နိဗ္ဗာန်ကို မျက်ေမှာက်ြပုတာဟာ ဗုဒ္ဓကိုအြမတ်ဆံုးပူေဇာ်နည်းပဲလို့ ေဟာြကားဘူးပါတယ်။ ကျေနာ်တို့ေတွက ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ေတွ လို့ေြပာြပီး ရုပ်ဝတ္ထုအားကိုးနဲ့ြငိမ်း ေအးမှု ကိုရှာေဖွေနတာ နည်းလမ်း ကျရဲ့လား။ ေတာင်ြမို့ ဆရာေတာ် ြကီးေရးတဲ့ အနာဂတ်သာသနာေရးထဲမှာ ဘုရားကိုဆင်းတုေတာ်ကွယ်တယ်လို့ ေရးသားဆံုးမဖူးပါတယ်။ တကယ်လွတ်ေြမာက်ရာ ချမ်းသာကိုေပးစွမ်းနိုင်တာ ကျေနာ်တို့ ခန္ဓာထဲမှာပါ။ တြခားအြပင်မှာ မရှိပါဘူး။

ဘာသာတရားကို ဗန်းြပြပီး စီပွားေရးသမားေတွကလည်းအေဆာင်အမျိုးမျိုး ပံုကားချပ် အဖံု ဖံု ေရာင်းချေနပါတယ်။ ဝယ်ယူတဲ့သူကလည်းဝယ်ပါတယ်။ ဒီလိုဝယ်ယူသံုးစွဲတာဟာ တရားဓမ္မကို သိရှိနားလည်မှုတိုးပွားဖို့ မဟုတ်ပါဘူး ဂုဏ်တုဂုဏ်ြပိုင်ေတွြဖစ်လာပါတယ်။ ဘာသာေရးကို လက်ေတွ့ကျင့်သံုးေရးထက်ဝယ်ယူ သံုးစွဲဖို့ ပိုေစာင်းေပးေနြကတာ ဝမ်းနည်းစရာပါ။ ပိုဆိုးတာက ဘာသာတရားတကယ်ကိုင်းရှိုင်းတဲ့သူေတွ ကပါ ဝယ်ယူဖို့ စိတ်ထက်သန်ေနြကပါြပီ။ ကျေနာ်တို့ေတွဟာ ရုပ်ပိုင်းကို အမှီအခိုြပုလွန်းေတာ့စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ တန်ဖိုးေတွေလျာ့ကျလာပါြပီ။ တစ်ေန့က ဂျာနယ်တစ်ေစာင်မှာ မင်းသားတစ်ေယာက်ကဆံပင်ပံုစံေြပာင်း လိုက်ရလို့ ကိုယ့်ကိုကိုယ်ယံုြကည်မှု တိုးပွားလာတယ်တဲ့ ကိုယ့်ကိုကိုယ်ယံုြကည်တာ ဆံပင်ပံုစံနဲ့ဘယ်လိုပတ်သက်ပါသလဲ။ ဒီကတည်းက ကိုယ်ကိုကိုယ် မယံုြကည်တာ သိသာပါတယ်။

ဒီလိုဝယ်ယူစားသံုးတာနဲ့ ကျေနာ်တို့စိတ်ေတွလံုြခံုသွားမှာလား ယံုြကည်မှုတိုးပွားလာမှာလား။ လံုြခံု သွားမယ် ဆိုရင်လည်း ဒါဟာ လုပ်ယူတဲ့လံုြခံုမှုမျိုးပါပဲ။ဘာသာေရးဟာ အဆင်သင် စားသံုးလိ်ု့ ရတဲ့ ေခါက်ဆွဲေြခာက်ထုပ် မဟုတ်ပါဘူး ဒါကို အဆင်တင့်စာသံုး လို့ရတဲ့ ေခါက်ဆွဲေြခာက် ထုပ်လို့ ေကာ်ဖီမစ်ထုပ်လို ြဖစ်ေအာင်လုပ်ေပးတာ စားသံုးသူပဓာနဝါဒကမျက်လှည့်ြပလိ်ုက်ြခင်းပါ။ ပံုေတာ်ေတွ ရုပ်ထုေတွ အေဆာင်လက်ဖွဲ့ေတွ ဝယ်ယူလိုက်တာနဲ့ ကျေနာ်တို့ စိတ်မြငိမ်းချမ်းနိ်ုင်ပါဘူး။

ကျေနာ်တို့ေတွ အားလံုး စာသံုးသူပဓာနဝါဒေအာက်မှာြပားြပားေမှာက်ေနပါြပီ နစ်မွန်းေနြကပါြပီ။ ဘယ်လို့နစ်မွန်းလဲဆိုေတာ့ ပစ္စည်းတစ်ခုဝယ်ယူမယ့်အခါေနှာက်ေနှးသံသယမရှိပဲ ဝယ်ြကတယ်။ ဘာြဖစ်လို့လဲဆိုေတာ့ ပစ္စည်းအေပါ် အာရံုစူးစိုက်လွန်းလို့ပါဒီပစ္စည်းတစ်ခုကို မဝယ်ယူ ပဲေန မယ်ဆို ေသာကေတွ ဖိစီးလာမှာပါ။ ဒီပစ္စည်းေလးေတွကို ပဲမဝယ်ရမေနနိုင်ြဖစ်ေလာဘေတွေြကာင့် မဟုတ်တဲ့ နည်းလမ်း ေတွနဲ့ ေငွရှာ ဒါနဲ့ပဲ ဒုစရိုက်မှုေတွတိုးပွားလာတာေပါ့။ပိုပိုြပီးဝယ်ရေလေလ လူေတွ ပိုစိတ်ချမ်းသာေလ ေပျာ်ရွှင်မှုပိုရေလ လိုထင်ေနြကြပီး ြပဿနာရပ်ေတွကိုရုပ်ဝတ္ထုကေြဖရှင်းနိ်ုင်တယ် လို့ထင်ေနြကတယ်။

ဝေနလား ပိန်ေဆးစား၊ လူေတွရဲ့ေလးစားမှုရဖို့ဘာကုတ်အကင်္ျီ် ဝတ်ြကစို့၊ အသား မဲေနလား ြဖူနှေချာေစတဲ့ မိတ်ကပ်ေလးကို လိမ်းလိုက်ပါ ဝိုင်းဝိုင်းလည်သွားမယ်။ဒီလိုေြကာ်ြငာေတွက လည်း ဝယ်ချင်စိတ် ြဖစ်လာေအာင် ဆွေပးေနတတ်တယ်။ တကယ်ေကာ ကျေနာ်တို့ဘဝေတွဟာ ဝယ်ယူမှ လံုြခံုစိတ်ချရမှာလား ရန်သူမျိုးငါးပါးကို ဒင်္ီပစ္စည်းေတွက ကာကွယ်နိုင်မှာလားအိုနာေသ ကိုေကာ ေြဖေပျာက်ေစမှာလား ကိုယ်ဖာသာစဉ်စားြကည့်ေပါ့ဗျာ။ ကျေနာ်တို့ေတွ ပိုက်ဆံေပးြပီးအလိမ်ခံေနတာနဲ့ မတူဘူးလား။

လူတစ်ေယာက်က စားသံုးသူပဓာနဝါဒဆီ အပ်နံုလိုက်တာနဲ့ြငိမ်းချမ်းြခင်း လွတ်ေြမာက်ြခင်း ေတွရရှိဖို့ ခက်ခဲမှာအမှန်ပဲ ကိုယ်ကိုကိုယ် ြပန်ြမင်ေတွနိုင်ဖို့ကိုစားသံုးသူပဓာနဝါဒက ပိတ်ကာထားတယ်ေလ။ ဘဝရဲ့ ြပည်စံုမှုဟာ ေလာဘရှိေနသမျှ မရနိုင်ပါဘူး။ရုပ်ဝတ္ထုေတွကို ဝယ်ယူြခင်းရေနလဲမရနိ်ုင်ပါဘူး။ အတ္တကို ဖယ်ခွာြပီး ကိုယ်ကိုကိုယ်အမှန်တိုင်းသိြမင်ြပီးေလာဘေမာဟေဒါသေတွ ကင်းမှသာ အခုဘဝေကာေနာင် သံသရာမှာမှာပါ ြပည်စံုသွားမှာပါ။



Ref: Spiritual Materialism and Consumerism byPhra Paisam Vialo, Seed of Peace Journal 9/1998

ေမတ္တာြဖင့်




ေမာင်ဥဂ္ဂါ


0 comments:

Post a Comment