evummesutan မဂင်္လာအေပါင်းနဲ့ ခေညာင်းတဲ့ အချိန်ကာလတခုြဖစ်ပါေစ။ evummesutan

စလိုက္ရွုိး

Quas molestias excepturi

International Network of Engaged Buddhist.....

Quas molestias excepturi
Impedit quo minus id

Impedit quo minus id

World Socially Engaged Buddhist Leaders.

Impedit quo minus id
Voluptates repudiandae kon

Voluptates repudiandae kon

Myanmar Group in 2011 INEB Conference,Bodagaya,India

Voluptates repudiandae kon
Mauris euismod rhoncus tortor

Mauris euismod rhoncus tortor

Evum Me Sutan Editor Team...

Mauris euismod rhoncus tortor

ေလာဘ (သို့) စာသံုးသူ ပဓာနဝါဒ




ေဘာဂေဗဒ၏ ေခါင်းကိုင်ဖခင်ြကီး အဒမ်စမစ်က စြပီးေဘာဂေဗဒပညာရှင်တိုင်းလိုလို အဓိက စီးပွားေရး ရဲ့ေမာင်းနှင်အားဟာ လူသားတို .ရဲ့ေလာဘလို.တစ်ညီ တစ်ညွှတ်တည်း လက်ခံြက တယ်။ ဒါဗုဒ္ဓရဲ့အဆံုးမကို ေဖာင့်ေဖာင့်ြကီးဆန့်ကျင့်ေနတာပဲ။ကျေနာ်တို.ေတွ ငယ်ငယ်တည်းက စားသံုးလာြက တယ် များများေကာင်းေကာင်း စားသံုးနိုင်သူဟာဂုဏ်ရှိတယ်ဆိုြပီးလူအဖွဲ့အစည်းကေန ကျေနာ်တို့ကို ေလာဘေတွ များလာေအာင်ရှိလာေအာင် သိမ့်သိမ့်ေမွ့ေမွ့ သင်ေပးေနြကတယ်။ ကျေနာ်တို.ကလည်းသင်ယူလို.သင်ယူေနမှန်းမသိပဲ သင်ယူမိတယ်။ တစ်ေနက ဆရာခင်ေမာင်သန်း (စိတ်ပညာ)ရဲ့ စာအုပ်တစ်အုပ်မှာNike ဖိနပ်တစ်ရံ အတွက်လူသတ်တဲ့ ဆယ်ေကျာ်သက်လူငယ်ေလး တစ်ေယာက် အေြကာင်းပါ။ ဖိနပ်တစ်ရံအတွက် လူသတ်တယ်တဲ့ ။ြကားလို့မှေကာင်းြကေသးရဲ့လားဗျာ။ကျေနာ်တို. ဆီ ဒီစာသံုးသူပဓာနဝါဒြကီးက တစ်ကမ္ဘာလံုးေြကာက်လန့်ေနပါြပီ။ ဆရာမတစ်ေယာက်ကစာသံုးသူဝါဒ ဆိုတာ ကုန်ပစ္စည်းေတွနဲ့ အရည်ြခံုထားတဲ့ နယ်ချဲ့စနစ်တစ်ခုပါတဲ့ သူကိုကျေနာ်တို.သတိထားသင့်ေနပါ ြပီ။

ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ြကီးအြပီးမှာ ကမ္ဘာလံုးစီးပွားေရးနလန်ထူြပီး ဖွံြဖိုးတိုးတက်ကာစမှ စားသံုးသူပဓာနဝါဒ ေပါက်ဖွားလာတယ်။ ပုဂ္ဂလိကပိုင်ဆိုင်မှုေတွများြပားလာေပမဲ့ လက်တစ်ဆုပ်စာလူအနည်းစုက လူ အဖွဲ့ အစည်းရဲ့ ေငွပင်ေငွရင်းေတွကို ကိုင်ဆိုင်ြပီးကုန်ထုတ်လုပ်ေနသလို လူအများစုကကာမဂုဏ်အာရံုေတွ နဲ့ေထာင်ေသာင်းများြပားလှတဲ့ ပစ္စည်းေတွကိုဝယ်ယူရင်း ေလာကစနစ်ြကီး(စားသံုးသူပဓာနဝါဒ) ထဲမှာ ေပျာ်ေမွ့ေနြကတာ အမှန်ပဲ။ လူအနည်းစုထုတ်လုပ်သူလုပ်ငန်းရှင် အများစုက စားသံုးသူ ေတွ.တဲ့အခါ အေရာင်းအဝယ်ြဖစ် ေဈးကွက်ြဖစ် စီပွားေရးေတွတိုးတက်GDP တိုးတက်တယ် မေကာင်းဘူးလားေမးစရာ ရှိပါတယ်။ ကျေနာ်တို.ေတွ လွန်ခဲ့တဲ့တစ်လက ဝယ်ယူခဲ့တဲ့အရာေတွကိုစာရင်းြပုစုြကည်ပါ ကျေနာ်တို. အသက်ရှင် ေနထိုင်ေရးအတွက် မရှိမြဖစ်လိုအပ်တဲ့ပစ္စည်းဘယ်ေလာက်ပါလို.လည်း။ တကယ်တမ်းေြပာရ ရင် မလိုပဲဝယ်တာေတွက ေတာ်ေတာ်များတယ်။ တီဗီကေြကာ်ြငာေတွကေကာ့ ကျေနာ်တို.ကိုအမှန်တိုင်း သတင်းေပးမှာလဲ။ေြကာ်ြငာေတွေြကာင့် ကုန်ပစ္စည်းေဈးေတွတက်လာတယ်။လူေတွက ေခတ်စားတဲ့ ပစ္စည်းမှမသံုးနိုင်ရင် လူရာမဝင်ဘူးလို.ထင်လာြကတယ်။ေနာက် အဆိုးဝါးဆံုးကလူသားေတွရဲ့ နာမ် ပိုင်းဆိုင် ဖွံြဖိုးမှုဟာ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာဖွံြဖိုးမှုနဲ့ေြပာင်းြပန်ဆက်စပ်ေနတာပဲ။ ရုပ်ဝတ္ထူေတွတိုးတက်ေလ စိတ်ပိုင်းနာမ်ပိုင်းကျဆင်းေလ ြဖစ်ေနပါြပီ။ လူေတွရဲ့စိတ်ဓာတ်အင်အားနာမ်ကိစ္စဟာအားနည်းေနတာမို့ လူေတွက ရုပ်ဝတ္ထုေတွအေပါ်မှီခိုလာတယ်။ ဘယ်အကင်္ျီတံဆိပ်ဝတ်မှ မိုက်တာတို.ေဈးြကီးြကီး အသံုးေဆာင်ေတွဝယ်သံုးြပီး ကိုယ်ကိုကိုယ်လံုြခံုမှုရှိတယ်ထင်ေနြကတယ်။ လူေတွရဲ့စိတ်ချမ်းသာမှုကိုရုပ်ဝတ္ထုပစ္စည်းေတွ ေပါ်မှုတည်ခွင့်ြပုလိုက်တာ အဆိုးဆံုးပဲ။ ဒီကုန်ပစ္စည်းေတွက ကျေနာ်တို.ဘဝကိုလွမ်းမိုးေနပါြပီ ကျေနာ်တို.ရဲ့ေပျာ်ရွင်မှုကိုလည်း ထိန်းချူပ် ထားေနပါြပီ။

ဂလိုဘယ်လိုက်ေဇးရှင်းမှာ နည်းပညာအကျိုးေကျးဇူးေြကာင့်တစ်နိုင်ငံနဲ့ တစ်နိုင်ငံအလွယ်ကူးလူး ဆက်ဆံ နိုင်ပါြပီ ဒီေနရာမှာ ြပဿနာက အားြကီးတဲ့ယဉ်ေကျးမှုေတွက အားနည်းတဲ့ယဉ်ေကျးမှုေတွကို ဝါးြမိုလိုက်တာပဲ။ ြမဝတီက ကျန်ေကျာင်းေပါင်ချိန်ြပတဲ့အချိန်မှာ အားလံုးသတိ်ထားမိမှာပါ။ပွဲေဈးတန်းေတွ ေဈးပွဲေတာ်ေတွ ဆီမှာ အရင်ကစစ်သူြကီးမဟာဗန္ဓုလေမာက်တိုဦးထုပ်ေတွအစားကျန်ေကျာင်းေခါင်း ေပါင်းေတွဝင်လာတာကိုေလ။ ငှက်ြကီးေတာင်ေနရာ တရုတ်ဓားဝင်လာတယ်။အခုလည်း ကိုရီးယား လိုက်ေဇးရှင်းြပဿနာ အပျိုမေလးေတွ အရင်မက်မက်စက်စက်စားခဲ့တဲ့ လက်သုပ်စားရင်ေခတ်မမှီ ကိုရီးယားပဲေခါက်ဆွဲစားမှ ေခတ်မှီတယ်တဲ့။ ဒါေတွဟာ ဥပမာေြပာတာပါ ဒီထက်ဆိုးတာေတွအများြကီးပါ။ ဒါယဉ်ေကျးမှုအားြဖင့် နယ်ချဲ့တာပါပဲ။အမျိုးသားေရး နိုးြကားသင့်ပါြပီ။

ဂလိုဘယ်လိုက်ေဇးရှင်းနဲ့အတူစည််ပင်လာတာက ကမ္ဘာလှည့်ခရီးသွားလုပ်ငန်းပါ။ဒီလုပ်ငန်းေတွက ယဉ်ေကျးမှု၊အနုပညာ၊အစားအေသာက်၊ေဒသထွက်ကုန်၊ကမ်းေြခေနာက် လူသား စတာေတွကို ေရာင်းကုန်တစ်ခုလိုေရာင်းေနြကတယ်။ကျေနာ်တို.ပိုင်တဲ့ သဘာဝအရင်းအြမစ်ေတွဟာသက်ရှိေတွရဲ့ ေဒသခံေတွရဲ့ အကျိုးအတွက် နားလည်မှု၊ေပါင်းစည်းမှု ေပျာ်ရွှင်မှုနဲ့ြငိမ်းချမ်းေရးအတွက်အသံုးချရမယ့်အစား ေဟာ်တယ်ေတွေဆာက် ငါးေတွဖမ်း ြပီးအလွန်အြကံုသံုးစွဲြကတယ်။ေနာက် ေဒသခံေတွကအေရးြကီးတဲ့ သဘာဝသံယံဇာတေတွကို မစီမံနိုင်ရှာပဲ အဝတ်ေလျှာ်၊ စားပွဲထိုး၊ တက္ကစီေမာင်းေနာက်အလွန်ဆုး့ဧည်လမ်းညွန် ြဖစ်ေနြကတာ ရင်နာစရာပါ ခရီးသွားေဒသြဖစ်လို. ေနာက်စီပွားြဖစ်လိင်အလုပ်သမေတွပါေပါ်လာတယ်ဘယ်လိုေတာင်းစားရမယ် ဆိုတာသိလာတယ်။ ေနာက်ကိုယ်ေဒသ ကိုယ်ရပ်ရွာဓေလ့ေတွကိ်ုအထင်ြကီးြကေတာ့ဘူး လူတို.နိုင်ငံမှာက ဘယ်လိုဘယ်ညာဆိုြပီး ချီးမွမ်းခန်းဖွင့်ြကေတာ့မယ်။ကိုယ်ေဒသကိုအထင်မြကီးတဲ့ေရာဂါကို ဘယ်ေဆးမှတိုက်လို.မေပျာက်ပါဘူး။အမျိုးသားေရး ကိုယ်ခံအားကျေရာဂါပါAIDS ထက်ဆိုးပါတယ်။

ဒီစနစ်ြကီးထဲမှာ ကျေနာ်တို.ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တစ်ဦးချင်းစီအေနနဲ့တရားထိုင်တရားစာရွတ်ေနရံုနဲ့မရပါဘူး။ ဗုဒ္ဓေဟာြကားထားတဲ့ ြခိုးြခံေရးတရားေတွကို လူေတွကျင့်သံုးလာနိုင်ေအာင်လုပ်ရပါတယ်။လူတစ်ဦးစီ တစ်ဦးကျ ကိုယ်တွင်းေလာဘကိုေစာင်ထိန်းမယ်ဆိုရင် စားသံုးသူပဓာနာဝါဒဟာကျဆံုးမှာအမှန်ပဲ။ဒီလိုမှမဟုတ်ရင် အလွန်အကျွံသံုးစွဲြခင်း၊ေလာဘ၊ေငွေြကး ေတွက ရိုက်ပုတ်ြခင်း ြကိုးဆွဲရာကြပီး ဒုက္ခပင်လယ်ေဝြပီး သစ္စာတရားထက်ေဝးရာေရာက်မှာအမှန်ပဲ။

ဒီေတာ့ ကျေနာ်တို.ေတွပစ္စည်းဝယ်ရင်လိုအပ်တာပဲဝယ်ပါ။လိုချင်တာေတွေလျာ့ချပါ။သဘာဝကိုချစ်ပါ သဘာဝနဲ့ေနထိုင်ပါ။ေနာက်ဆံုးေြပာချင်တာက ြခိူးြခံေချွတာတာမဂင်္လာတစ်ပါးြဖစ်သလို ေလာဘေတွနဲ့ကမ္ဘာြကီးကို ေအးေစမယ်ေရတစ်စက်ပါပဲဗျာ။

0 comments:

Post a Comment