evummesutan မဂင်္လာအေပါင်းနဲ့ ခေညာင်းတဲ့ အချိန်ကာလတခုြဖစ်ပါေစ။ evummesutan

စလိုက္ရွုိး

Quas molestias excepturi

International Network of Engaged Buddhist.....

Quas molestias excepturi
Impedit quo minus id

Impedit quo minus id

World Socially Engaged Buddhist Leaders.

Impedit quo minus id
Voluptates repudiandae kon

Voluptates repudiandae kon

Myanmar Group in 2011 INEB Conference,Bodagaya,India

Voluptates repudiandae kon
Mauris euismod rhoncus tortor

Mauris euismod rhoncus tortor

Evum Me Sutan Editor Team...

Mauris euismod rhoncus tortor

ယူနီဗာဆယ် ေမတ္တာတရား






ေမတ္တာ ကိစ္စကို ဘုန်းဘုန်းပန်းကမ္ဘာနဲ့ ကိုဝိ တို့က အစေဖာ်လို့ေရးချင်ေနတာ ဒါေပမဲ့ ငါေရးရင် ဝိုင်းဆဲမဲ သူများရှိမလား ဆိုြပီး ေြကာက် မိေသး ေနာက် ဘုန်းဘုန်းအာစာရ ဘာသာြပန်တဲ့ နိဗ္ဗာန်လမ်းပိုစ့်မှာ ေမတ္တာဟူသည်နိုင်ငံေရးအရ ေသွးစည်းမှု မဟုတ်။ လူမျိုးေရးအရ ေသွးစည်းမှုလည်း မဟုတ်။အမျိုးသားေရးအရ ေသွးစည်းမှုလည်း မဟုတ်။ ဘာသာေရး အရ ေသွးစည်းမှု ဟူ၍ပင် မဆိုနိုင်ေပ လို့ေရးထားေတာ့ ကိုယ်ေြပာချင်ဆိုချင်တာ နဲ့ နဲနဲ ကိုက်ြပီး ေရးဖို့ အားရှိသွားြပန်သည်။ဒါေြကာင့် ဆိုေရးရှိက ဆိုအပ်လှသည့် ဆိုတဲ့ အတိုင်း နဲနဲေလာက် ဝင်လျှာရှည်ြခင်းြဖစ်ပါသည်။

ကျွန်ေတာ်ငယ်ငယ် က ဘာသာေရးမဂ္ဂဇင်းေတွက ေမတ္တာအကျိုးကိုယ်ေတွ့အြမင်ေတွဘာေတွဖတ်ရ ေတာ့။ ဦးမဲ က ဦးြဖူကို မေကာင်းြကံ ဦးြဖူက ဦးမဲ ကို ေမတ္တာပို့ ေနာက် ဦးမဲက ဒုက္ခေတွ ေရာက် သွားတယ် ဆိုတာမျိုး ခဏခဏ ဖတ်ဖူးသည်။ ငယ်ငယ်ကေတာ့ တယ်နိပ်တဲ့ နည်းပဲကိုယ်ဒုက္ခေပးတဲ့ သူကို ေမတ္တာပို့တာနဲ့ ထိုသူဒုက္ခေရာက်ေစတာပဲ လို့ထင်ခဲ့ပါသည်။ ဘာသာေရးမဂ္ဂဇင်းအေတာ်အများ မှာလည်း ဒီလိုေဆာင်ပါးေတွ ကိုယ်ေတွ့ြဖစ်ရပ်မုန်ဆိုတာမျိုးေတွ မှာ စာရှုသူဖတ်ဖူးမယ်လို့ထင်ပါသည်။ ဒါေကာင်းသလား မေကာင်းသလား အခုမှ ြပန်ေတွးမိသည်။

ေမတ္တာကို အဓိပ္ပာယ်ရိုးရိုးဖွင့်ရင် သူတပါးကို ေကာင်းေစချင်တဲ့စိတ်ေစတနာတဲ့ ဒါက ဓမ္မသေဘာြဖစ်သည်။ တကယ် ေလာကသေဘာတွင် ဟိုလူြကီးကို ငါ ေမတ္တာပို့လိုက်တာဟိုလူြကီး လှိမ့်ခံေနရတာပဲ ဆိုတာ မျိုးေတွ ဒု နဲ့ ေဒး။ ဒီလိုဆိုရင် ေမတ္တာသည် သူတပါးအားေကာင်းေစချင်ေသာ စိတ်ေစတနာ မဟုတ် သူတပါးကို ဒုက္ခေရာက်ေစချင်ေသာ စိတ်ေစတနာ ြဖစ်ေနသည်။သိပ်မနိပ်လှ ေလာကသေဘာ နဲ့ ဓမ္မသေဘာ ဆန်ကျင့်ေနသည်။ ထိုသို့ဆန်ကျင်လျင် ေလာကမသာယာ ထိ်ုသို့ကျင့်ေဆာင်သူ၏ပတ်ဝန်းကျင်လည်း မသာယာ။ ေလာက ဓမ္မ သမမျှတမှ ေလာကသာယာမည် ထိုသို့ြဖစ်ေအာင် ကျင့်ေဆာင်သူ၏ပတ်ဝန်းကျင်လည်း သာယာမည်။ ေလာကေအးချမ်းသာယာသန့်ရှင်း ေအာင်လုပ်သည် အရာမှာ ဓမ္မြဖစ်သည်။ေလာကဆူပွက်ညစ်ညမ်းေအာင် လုပ်သည် အရာမှာ အဓမ္မြဖစ်သည်။

ေနာက်ေမတ္တာနဲ့ ပတ်သက်ြပီး ကျွန်ေတာ်တို့ ြမန်မာေထရဝါဒဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တိုင်း နီးပါး ေမတ္တာပို့ ြကသည်။ ေမတ္တာဘာဝနာပွားြကသည်။ အနတ္တစြကဝဠာ အနတ္တသတ္တဝါဆိုြပီး ြခံုြပီး ပို့တဲ့ ေမတ္တာ၊ ဘယ်သူ ဘယ်က ဘယ်ေနရာ ဆိုြပီး ရည်စူးပို့တဲ့ ေမတ္တာလည်းရှိသည်။အကုန်ကျွန်ေတာ် မသိ။ ထိုသို့ ေမတ္တာေတွ နှုတ်နဲ့ စိတ်နဲ့ တလေဟာ ပို့ေသာ်လည်း ကိုယ်ြဖင့်သူတပါးေကာင်းကျိုးချမ်းသာရေအာင် လုပ်သည်ကား နည်း၏။ အနတ္တသတ္တဝါတွင် တရုပ်လည်းပါသည်၊ ကုလားလည်းပါသည်၊ အေမရိကန် လည်း ပါသည်၊ အေမစုလည်းပါသည်၊ ဘဘဗိုလိချုပ်ြကီးလည်း ပါသည်၊ သင်ချစ်တဲ့သူလည်း ပါသည် သင်မုန်းတဲ့သူလည်း ပါသည် ရိုရိုသမျှသတ္တဝါေတွ အကုန်ပါသည်။ ဒီအကုန်ကို တကယ်ေကာင်းမွန်ချမ်းသားေစချင်သလား တကယ်ေကာင်းမွန်ချမ်းသားေအာင် လုပ်လိုစိတ်ရှိသလား၊ ေသချာေစာေြကာသင့်သည်။

တခါက ြမို့ထဲတွင် ကျွန်ေတာ် ဘာသာြခား အဖိုးြကီး ကိုပိုက်ဆံလှူဖူးတာကို ရဲရဲေတာက် ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ဟု ဆိ်ုသူတစ်ဦးက ရွံချဖူးသည်။ ကျွန်ေတာ်လူမှုေရးလုပ်ငန်းများ တွင် ဘာသာ လူမျိုး ဘာမှမခွဲပဲ ဘာသာေပါင်းစံုညီညွတ်ေရး လူမှုေရးလုက်ငန်းများလုပ်ေနတာကိုဘာသာေရးေခါင်းေဆာင် လူပုဂ္ဂိုလ်ြကီး တစ်ဦးက ဗုဒ္ဓဘာသာ အချင်းချင်းပဲ အကျိုးေဆာင်ရွက်ပါလို့ေခါ်ေြပာဖူးသည်။ ထိုသူတို့ကား လူတို့အလယ် ဘာသာေရးနဲ့ ပတ်သက်ြပီး ေသချာကျင့်ြကံသည် ေလ့လာသည်ဟု အထင်ခံေနရသူများြဖစ်သည်။ ထိုသူများသည် နာမ်ရုပ် ဟူြမင်သည့် ပရမတ္တအြမင်နဲ့ ေဝးစွလူကို လူလို ြမင်သည့် ြဗဟ္မာန အြမင်ပင်မရှိဟု ရိုးရိုးသားသားြမင်သည်။(စိတ်ဆိုးလည်း မတတ်နိုင်ပုဂ္ဂိုလ်ေရးမုန်းတီးမှု မပါ)

ဗုဒ္ဓေဟာြကားေတာ်မှုေသာ ေမတ္တာတရားသည်ြဖူြဖူ ဝါဝါ နီနီ မဲမဲ ညိုညို လူတိုင်း သတ္တဝါတိုင်း ြဖစ်တည်မှုတိုင်း အေပါ်ထားရမယ့် ေမတ္တာတရားြဖစ်သည်။ကိုယ်နဲ့ဆိုင်သူပဲ ကိုယ်အမျိုးပဲ ကိုယ်ဘာသာဝင်ပဲ မှ ထားရမယ်အရာမဟုတ် ရှိရှိသမျှ သတ္တဝါအနတ္တကို ထားရှိရမဲ့ ေမတ္တာတရား ြဖစ်သည်။ ေမတ္တာတရားသည် ယူနီဗာဆယ် သေဘာတရားြဖစ်သည်။

ေနာက် ေမတ္တာကို နှုတ်နဲ့ စိတ်နဲ့ ပွားများယံုမလံုေလာက် ကိုယ်ြဖင့်ပါ သူတပါးေကာင်းစားေရး ကို ဂရုြပု ေဆာင်ရွက်သင့်သည်ဟု မဟာစည်ဆရာေတာ်ဘုရားြကီးရဲ့ြဗဟ္မာစိုရ်တရားေတာ်တွင် ဖတ်ရှုဖူးသည်။ ပါးစပ်က ေမတ္တာ ေမတ္တာ တဖွဖွ ဂါထာလို့ရွှတ်ြပီး အများသတ္တာပျက်စီးရာ ပျက်စီး ေြကာင်း ေဆာင်ရွက်ေနရင် မေကာင်း မေနာကံ ဝစီကံ ကာယကံ သံုးပါး မညီညွတ်သည့် အြပုကို ြပုြခင်းြဖစ်သည်။ အဓမ္မြဖစ်သည်။ စိတ်ကလည်း ေမတ္တာစိတ်ထားသလို့ နှုတ်ကလည်းေမတ္တာနဲ့ ေြပာမည် ကိုယ်ကာယ အားြဖင့်လည်း သူတပါး ချမ်းသာရာရေအာင် ကူညီမည် ကာယဝစီမေနာသံုးပါးညီညွတ်သည်။ ဓမ္မြဖစ်သည် ေလာကက ေအးြငိမ်းချမ်းသာရာေြကာင်းတည်း။

အခုလို ကျဉ်းသထက်ကျဉ်း ေြမာင်းသထက်ေြမာင်းလာတဲ့ ကမ္ဘာြကီးမှာေမတ္တာတရားဟာ ေရှးထက် ပိုပိုတိုးြပီး လိုအပ်လာပါြပီ။ ေရှးကလို သီးြခားရပ်တည်လို့ မရေတာ့ပါဘူး။အဂင်္လန်မှာကျင်းပတဲ့ ပရီးမီးယားလိဂ် ေဘာလံုးပွဲတွင် မန်ယူ ေဘာလံုးပွဲရှံုးရင် ြမန်မာနိုင်ငံရှိမန္တေလးမှာ သကင်္န်းေဈးကျ ေစပါသည်။ အေရှ့အလယ်ပိုင်းက အေသခံဗံုးကွဲတာဟာ ေတာင်အာရှက မိသားစုထမင်းအိုးကို ကွဲေစပါသည်။ စက်မှုထွန်းကားတဲ့ နိုင်ငံေတွ က မီးခိုးေတွ ဟာ ဆင်းရဲတဲ့ နိုင်ငံေတွကို သဘာဝေဘးပို ေတွေစပါသည်။ နိုင်ငံအချင်းချင်း၊ ေဒသအချင်းချင်း၊ လူမျိုးအချင်းချင်း၊ယဉ်ေကျးမှု အချင်းချင်း နဲ့ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ကို ပိုြပီး ပိုြပီး မှီခိုလာြပီ ဒါေြကာင့်ကျွန်ေတာ်တို့ အသိဉာဏ်ရှိပါတယ် ဆိုတဲ့ လူသားေတွ ဟာ တကယ်တမ်း အသိဉာဏ်ရှိရိုးမှန်ရင်လူသားအချင်းချင်း နဲ့ ရှိရှိ သမျှြဖစ်တည်မှု မှန်သမျှကို ယူနီဗာဆယ် သေဘာဆန်တဲ့ ေမတ္တာတရားနဲ့အများအကျိုး ပတ်ဝန်းကျင်အကျိုးေဆာင်ရွက် ြပီး လူသားေတွ သာမက အနတ္တစြကာဝဌာ အနတ္တသတ္တဝါ တို့ရဲ့ ေကာင်းစားေရး အတွက် ပို၍ပို၍ လုပ်ေဆာင် သင့်ြပီလို့ အြကံြပုပါရေစခင်ဗျာ။

ေမာင်ဥဂ္ဂါ

ေတာ်သလင်း လြပည့်ေကျာ်၁၄ ရက် ၁၃၇၃ခုနှစ်

ဟိမဝန္တာေတာင်ေြခ

0 comments:

Post a Comment