“ ခရီးများများ သွားလျင် ခလုတ်တိုက်မိတတ်တယ် ”
“ ခလုတ်တိုက်မှာ ေြကာက်ေနလျင် လိုရာပန်းတိုင်ကို မေရာက်ပဲ ရှိလိမ့်မည် ”
“ ဒါေြကာင့် ခရီးလဲ သွားပါ၊ ခလုတ်မတိုက်မိေအာင်လဲ သတိထားပါ ”
အထက်ပါ ဩဝါဒစကားများကား ေရှးေရှးေသာ ဆရာြကီးများ ပရဟိတလုပ်ငန်းများကို လုပ်ေနစဉ် လက်ခံ ကျင့်သံုးခဲ့ေသာ quotation များသာ ြဖစ်၏။ စာေရးသူထံ ပရဟိတလုပ်ငန်းများ လုပ်လိုေသာ ညီငယ်တစ်ေယာက်က ပရဟိတလုပ်ငန်းနှင့် ဗုဒ္ဓေဒသနာများ ဘယ်လို ဆက်စပ်မှု ရှိေနပါသလဲ? ဘယ်လိုစိတ်ထားများနှင့် အများအကျိုးြပုလုပ်ငန်းများကို ေဆာင်ရွက် ရပါ့မလဲ? ဟု ေမးြမန်းလာေသာ ေြကာင့် ေရးသားလိုက်ပါသည်။
ဘာမှမလုပ်တဲ့သူေတွအတွက် ဘယ်လိုတုန့်ြပန်မှုမျိုးမှ မလာတတ်ေသာ်လည်း ပရဟိတလုပ်ငန်းေတွ လုပ်ေနြပီ ဆို လျင် အေကာင်း အဆိုး ေလာကဓံများနှင့် အတိုက် အခိုက်၊ အတွန်း အထိုး၊ အပင့် အေြမှာက်၊ ေချာက်တွန်းသူေတွက ဒုနဲ့ေဒး ေတွ့ြကံုရမှာ မလွဲပါပဲ၊ တစ်ချို့က တွဲေခါ်ြကသလို၊ တစ်ချို့က တက်နင်းချင်ြကပါတယ်၊ လိုသူေတွက ချီးမွမ်းြက သလို မလိုသူေတွက တွန်းချြကလိမ့်မယ် ဆိုတာ လူသားများရဲ့ သီအိုရီ တစ်ခုလို ြဖစ်ေနပါြပီ၊
များေသာအားြဖင့် လူ့စိတ်ဆိုတာကလဲ ချီးမွမ်းစကား တစ်ခွန်းေြပာဖို့ ခက်ခဲေနေပမယ့် အြပစ်ေြပာဖို့ ဆိုရင်ေတာ့ ရည်ရွယ် ချက်ရှိလို့ြဖစ်ေစ၊ မရှိပဲ ြဖစ်ေစ ေြပာမိတတ်ြကပါတယ်၊ ေကာင်းေစချင်လို့ ေြပာတာ ရှိသလို ေချာက်တွန်းချင်လို့ မနာလိုလို့ ေြပာြခင်းများလဲ ြကံုေတွ့ရမှာပါ။ သို့ေသာ်လည်း လူအများရဲ့ ဒီသေဘာတရားေလးကို ေယာနိေသာ မနသိကာရ proper attention, judicious consideration ဆိုတဲ့ကိုယ်ချင်းစာ နားလည်စိတ်ေလး ထားြပီး နားလည်နိုင်ြပီ လက်ခံနိုင်ြပီ ဆိုရင်ေတာ့ သင်ဟာ အရာရာ ေအာင်ြမင်နိုင်ပါြပီ။
အဲဒီလို အေကာင်း အဆိုး ေလာကဓံေတွ ဆိုတာကေတာ့ ပရဟိတသမားများအတွက် အတိတ်ကလဲ ရှိခဲ့သလို ယခုလဲ ရှိေနြကဆဲ ေနာင်လဲ ရှိေနအံုးမှာပါ၊ ဒါကပဲ လူသား ြဖစ်စဉ်၊ လူ့ပတ်ဝန်းကျင်ြဖစ်စဉ် တခုလို လည်ပတ်ေနတယ်လို့ ဆိုနိုင် ပါတယ်၊ ေနာက်ဆံုး ကုန်ကုန်ေြပာရလျင် တစ်ေလာကလံုးမှာ perfect အြဖစ်ဆံုး၊ အြပစ်တစ်စံုတစ်ရာ ေထာက်ြပစရာ မရှိပါဘူး ဆိုတဲ့ ြမတ်စွာဗုဒ္ဓေတာင်မှ သိဒ္ဓတ္ထဘဝမှာ ကဲ့ရဲ့ခံရတယ်၊
ဘုရားြဖစ်ြပီးေနာက်မှာလဲ ၄၅ နှစ်ပတ်လံုး လူသား ေတွရဲ့ ကဲ့ရဲ့ဒဏ်၊ ဆဲဆိုဒဏ်ေတွကို လူသတ်မှု၊ ကာေမသုမိစ္ဆာစာရအမှု စတဲ့ ြကီးမားတဲ့ အြပစ်ေတွအပါအဝင် စွပ်စွဲချက် fraudulent charge ေတွမျိုးစံုကို အြကိမ်ေပါင်း များစွာ ခံခဲ့ရတာပါ၊ စာေရးသူတို့လို သာမာန် အညတရ လူသား ေတွမှာေတာ့ ကဲ့ရဲ့ခံရတာ စွပ်စွဲ ခံရတာ မထူးဆန်းေတာ့ဘူး လို့ ဆိုရပါမယ်။ အဲဒီလို ကိုယ့်စိတ်ကို ေြဖသိမ့် နိုင်ြပီ ဆိုလျင်လည်းဘယ်ကိစ္စကိုပဲ ေဆာင်ရွက် သည်ြဖစ်ေစ ေလာကဓံကို ခံနိုင်ရည် ရှိလာပါလိမ့်မယ်၊
ဗုဒ္ဓြမတ်စွာ၏ ပရဟိတစိတ်ထားများ
ပရ - သူတပါး၏၊ ဟိတ - အကျိုးစီးပွားကို လိုလားသူ ( ဒီေနရာမှာ သဒ္ဒါစည်းကမ်းအရ အဿတ္တိတဒ္ဓိတ်၊ ဗဟုဗ္ဗီဟိ သမာတ်ြဖင့် ) အများေကာင်းကျိုးကို လိုလားသူ အဆင့်ထိ ယူရပါမယ်၊ ဒါဆိုရင်ေတာ့ ေလးအသေခင်္ျနဲ့ ကမ္ဘာတစ် သိန်း ကာလမှာ သုေမဓာရေသ့ဘဝကတည်းက ပရဟိတ စိတ်ထား ရှိခဲ့လို့သာ ဒီေန့ အချိန်မှာ ေဂါတမဗုဒ္ဓ သာသနာဆိုတာ ရှိေနခဲ့တာပါ၊ တကယ်လို့ သုေမဓာရေသ့ေလးမှာ ပရဟိတစိတ်ထား မရှိခဲ့လျင် ဒီေန့ သာသနာ ဆိုတာ ရှိမှာ မဟုတ်ေတာ့ဘူး၊ ကိုယ်တိုင် လက်တစ်ကမ်းမှာ ေရာက်ေနတဲ့ နိဗ္ဗာန်ကို မယူပဲ သူများကို ကယ်မယ်၊ သတ္တဝါေတွကို ကယ်မယ် ဆိုတဲ့ စိတ်နဲ့ အနစ်နာခံ၊ အပင်ပန်းခံြပီး ပါရမီေတာ်ေတွကို ြဖည့်ဆည်းခဲ့တာ ပရဟိတစိတ်ထား အေြခခံေြကာင့်ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။
ဘုရားအေလာင်းဘဝမှာ လူြဖစ်ြဖစ်၊ နတ်ြဖစ်ြဖစ်၊ တိရိစ္ဆာန်ြဖစ်ြဖစ် ဘယ်ေနရာ ဘယ်ဘံုဋ္ဌာနကို ေရာက်ေနသည်ြဖစ်ေစ၊ ပရဟိတလုပ်ငန်းေတွ လုပ်ခဲ့တာ ဒီေန့ ဇာတကအဋ္ဌကထာ များနဲ့ သုတ္တန်ေဒသနာေတာ်များမှာ အထင်အရှားရှိေန ခဲ့တယ်၊ ေနာက်ဆံုး လူေတွနဲ့ မေရာယှက်နိုင်တဲ့ ြဗဟ္မာဘဝကို ေရာက်ေနတာေတာင်မှ ဇာတ်ေတာ်ြကီး ၁၀ မျိုးထဲက နာရဒ ဇာတ်ေတာ်မှာ နာရဒြဗဟ္မာ ဘဝနဲ့ လူေတွ တရားပျက်၊ သီလပျက်ေနတာကို လစ်လျူမရှုနိုင်တာေြကာင့် ေအာ် လူသားေတွ အပါယ်ေရာက်ြကရှာေတာ့မယ် ၊ ငါ-သွားကယ်မှပဲ ဆိုြပီး လူ့ြပည်ကို ဆင်းကာ တရားေဟာြပြပီး လူအများကို ကယ်တင် ခဲ့ဖူးတယ်။ တကယ်ဆို ြဗဟ္မာဘဝနဲ့ ကိုယ့်ဘာသာ ဈာန်ချမ်းသာေလး ခံစားြပီး ေအးေအးြငိမ်းြငိမ်းေနနိုင်တယ် မဟုတ် လား၊ ဒါေပမယ့် သူေတာ်ေကာင်းစိတ် ဓာတ်ခံက ဘဝေပါင်းများစွာ ကိန်းေအာင်းလာခဲ့ေလေတာ့ မေနနိုင်ရှာဘူး၊ တတ်နိုင် သမျှ ကယ်တင်ခဲ့ရှာတယ်။
ယခုပစ္စပ္ပန်ဘဝ ဘုရားရှင်ြဖစ်ြပန်ေတာ့လဲ ြပုစုမည့်သူ မရှိတဲ့ ဂိလာနရဟန်းကို ကိုယ်ေတာ်တိုင် ေရေနွးအိုးတည်ကာ အနာ ပုပ်၊ ြပည်ပုပ်ေတွကို ဖန်ရည်ေဆးေြကာကာ ြပုစုေတာ်မူြပီး ပရဟိတစိတ်ထားကို ေဖာ်ြပသွားခဲ့တယ်၊ ေနာက် ရဟန္တာြဖစ်ြပီး နွားေဝှ့ခံရကာ ပရိ နိဗ္ဗာန်စံေတာ်မူရရှာတဲ့ ခိပ္ပါဘိညာ ဧတဒဂ်ရ အရှင်ဗာဟိယ ဒါရုစီရိယအေလာင်းေကာင် ကိုလဲ ေကာင်းေကာင်း မွန် မွန် မီးသြဂိုလ်ေပးရန် စီမံေတာ်မူခဲ့တယ်၊
ဒါေတွဟာ အဖ ဘုရားရှင်ရဲ့ ပရဟိတလုပ်ငန်းများြဖစ်ြပီး တရားေရေအး တိုက်ေကျွးတာဟာလဲ အြမတ်ဆံုး ပရဟိတ လုပ်ငန်းပါ ပဲ၊ ဘုရားရှင်ရဲ့ လမ်းစဉ်ကို အားကျခဲ့ြကတဲ့ ယသသူေဋ္ဌးသား တို့ အုပ်စုဟာလဲ ယေန့ ဦးေကျာ်သူတို့လို အဖွဲ့ အစည်းမျိုး ထူေထာင်ကာ ပရဟိတလုပ်ငန်းကို တွင်တွင်ကျယ်ကျယ် လုပ်ခဲ့၊ သက်ေသြပခဲ့တာေြကာင့် ေနာင်တစ်ချိန်မှာ ရဟန္တာဘဝကို အလွယ်တကူ ရရှိခဲ့ြပန်တယ်၊ ဆိုရရင်ေတာ့ ပရဟိတစိတ်ထားကေန နိဗ္ဗာန် အထိေတာင် ဧဟိဘိက္ခု ဘဝနဲ့ ပို့ေပးနိုင်တယ် လို့ ဆိုရမှာပါ။
ပရဟိတအတွက် လိုအပ်ေသာ စိတ်ထားများ
၁။ ကာယကံေမတ္တာ
၂။ ဝစီကံ ေမတ္တာ
၃။ မေနာကံ ေမတ္တာ
၄။ အဂတိ မလိုက်စား၊ မျက်နှာြကီးငယ်မေရွးြခင်း၊
၅။ ကိုယ်ကျင့်တရား
၆။ ယံုြကည်ချက် သဒ္ဓါတရား များ ကိုယ်စီ ရှိထားဖို့ လိုအပ်ပါတယ်၊
ကာယကံေမတ္တာ ဆိုသည်မှာ ပရဟိတလုပ်ငန်းကို လုပ်ကိုင်ေနစဉ် တေယာက်နဲ့ တစ်ေယာက် သူလုပ်မယ် ငါလုပ်မယ် စသည်ြဖင့် မတွက်ကပ်ပဲ ေနာက်ကွယ်မှာ ြဖစ်ေစ၊ ေရှ့မှာြဖစ်ေစ အဖွဲ့လိုက် ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါးြဖင့် လုပ်ေဆာင်မှုကို ဆိုပါ တယ်၊
ဝစီကံ ေမတ္တာ ဆိုသည်မှာ အဖွဲ့အတွင်းြဖစ်ေစ၊ ြပင်ပလူများအေပါ်မှာြဖစ်ေစ အြပစ်ကို ြမင်လာတဲ့အခါ သည်းခံစိတ် မထားနိုင် ပဲ နှုတ်နဲ့ အြပစ်ေြပာမိြခင်းပါ၊ ကိုယ်ဟာ ြမင့်ြမတ်တဲ့ အလုပ်ေတွကို လုပ်ေနတာပဲ လို့ စိတ်ထဲမှာ စွဲြမဲမှတ်သား ထားရပါမယ်၊ ကိုယ့်ထက်ငယ်ေနလျင် ငါ့ညီေရ၊ ညီေလးေရ၊ ညီမေရ စသည်ြဖင့် ချစ်စဖွယ်စကားကို ေြပာြဖစ်ြကရင် ြကားရသူများမှာလဲ နားဝင်ချို လှပါတယ်၊ အသက်အရွယ်ြကီးေနလျင်လဲ အကို၊ အမ စသည်ြဖင့် ယဉ်ယဉ်ေကျးေကျး ေြပာဆိုြကမယ် ဆိုရင် ဝစီကံေမတ္တာ နဲ့ ြပည့် စံုပါြပီ၊ ေရှ့မှာြဖစ်ေစ ေနာက်ကွယ်မှာ ြဖစ်ေစ အြပစ်တင် ကုန်းေချာ မလုပ် သင့်ပါဘူး။
မေနာကံ ေမတ္တာကေတာ့ သူတပါးအြပစ်ေတွ ြမင်လာရင်ေတာင် ေမတ္တာတရားလက်ကိုင်ထားကာ နားလည်မှု ခွင့်လွှတ်မှု များနဲ့ ေရရှည်လက်တွဲသွားနိုင်ေအာင် ေယာနိေသာ မနသိကာရ ေလးထားြပီး ကိုယ့်စိတ် ကို ထိန်းချုပ်သင့်ပါတယ်၊ တကယ်လို့ သူများက အမှားလုပ်မိရင်ေတာင် ေစတနာအမှားပဲေလ ဆိုြပီး ခွင့်လွှတ်ေပး နိုင်တာဟာ မေနာကံေမတ္တာပါပဲ၊
အထူးသြဖင့် အဖွဲ့ဝင်အချင်းချင်းရဲ့ အြပစ်ကို ြမင်ေသာ်လည်း သည်းခံခွင့်လွှတ် နားလည် ေပးနိုင်ရပါတယ်၊ ေမတ္တာထားဖို့ လိုအပ် သလို ကရုဏာစိတ် ရှိပါမှလည်း ပရဟိတကို ဆက်လက် လုပ်ေဆာင်နိုင်မှာပါ၊ ကိုယ်က ေပးလိုက်ရလို့ ကူညီ လိုက်ရလို့ သူတ ပါးေတွ ြပည့်စံုသွားတာကို ြမင်ရြပန်ေတာ့ မုဒိတာ ဆိုတဲ့ ပီတိစိတ်ေလး ြဖစ်ရြပန်တယ်၊
ပရဟိတလုပ်သူမှန်သမျှ အေရးြကီးဆံုး လိုက်နာစရာအချက်က အဂတိလိုက်ြခင်း biases ေတွပါ၊ ဘယ်အသင်း အဖွဲ့ မှာမဆို အဂတိ လိုက်တာ ရှိခဲ့ရင် ကွဲ ြပဲကုန်ေတာ့တာပါပဲ၊ ချစ်လို့ မျက်နှာလိ်ုက်တဲ့ ဆန္ဒာဂတိ၊ အြမင်မတူြကရင်း အြမင် ေစာင်း လို့ ြဖစ်တတ်တဲ့ ေဒါသာဂတိ၊ မသိလို့၊ သတိလက်လွတ်ြဖစ်လို့ မှားမိတတ်တဲ့ ေမာဟာဂတိ၊ အထက်လူြကီး အာဏာ ရှိသူ များကို ေြကာက်လို့၊ ြခိမ်းေြခာက်ခံရလို့ လုပ်မိတတ်တဲ့ ဘယာဂတိ စတာေတွဟာ သတိထားစရာ ေရှာင်ြကဉ် စရာများပဲ ြဖစ်ပါတယ်၊ ဒါေြကာင့်လဲ ပရဟိတအဖွဲ့များမှာ မျက်နှာ ြကီးငယ်၊ ရာထူး ဂုဏ်ြဒပ်ေတွကို တိုင်းတာြပီး ခွဲြခား ခွဲြခား လုပ် လျင်ေတာ့ ေရရှည် လက်တွဲဖို့ ခဲယဉ်းြပီး ြပိုကွဲသွားတတ်ပါတယ်။
လူေတွရဲ့ ပတ်ဝန်းကျင် အသင်းအဖွဲ့၊ ဘယ်ေနရာမှာ ြဖစ်ေစ အေရးြကီးဆံုးက ကိုယ်ကျင့်တရား moralityပါ၊ ကိုယ်ကျင့် တရား မေကာင်းလျင် ဘယ်ေလာက် ေကာင်းတာေတွ လုပ်ေနေန၊ မည်သူမျှ ယံုြကည်မှု မရှိသလို ကိုယ့်ဘာသာလဲ ယံုြကည်မှု confidence မတည်ေဆာက်နိုင်ပါဘူး၊ ကိုယ်က ကိုယ်ကျင့်တရားမေကာင်းဘူး ဆိုလျင်ေတာ့ ပတ်ဝန်းကျင်က ေမးေငါ့ကာ အြပစ်ေြပာေန ြကပါ လိမ့်မယ်။
ြမတ်စွာဘုရားရှင် ေဟာြကားထားခဲ့တဲ့ ဓာတုသံသန္ဒန သုတ်ေတာ်မှာ သတ္တဝါေတွဟာ ဓာတ်ခံဆိုတဲ့ element or inherent ေတွ တူတဲ့သူ အချင်းချင်းပဲ ေပါင်း သင်းလို့ ရတယ်တဲ့၊ အရက်ြကိုက်သူအချင်းချင်း၊ မူးယစ်ေဆး ြကိုက် သူအချင်းချင်း၊ ကာေမသုမိစ္တာစာရ ဝါသနာတူသူ အချင်းချင်း စသည်ြဖင့် မေကာင်းဓာတ်ခံရှိသူချင်း ေပါင်းသင်းြကသလို ဒါနသီလ ဘာဝနာေမွ့ေလျာ် သူအချင်းချင်းလဲတစ်ေယာက်နဲ့တစ်ေယာက်ေလးစားြပီးဓာတ်တဲ့ြကတယ်၊ေပါင်းဖက်လက်တွဲနိုင်တယ် လို့ ဆိုပါတယ်၊
ဘုရားတရားြမဲသူနဲ့ အရက်သမား ေပါင်းသင်းလို့ မရဘူးဆိုတာ လံုးဝဥဿံု ေပါင်းသင်းမရတာ မဟုတ်ပါ၊ ေမတ္တာနဲ့ ေရရှည်လက်တွဲ ဆက်ဆံမရတာကို ဆိုလိုပါတယ်၊ ဒါေြကာင့် ပရဟိတလုပ်ေနရင်း ကိုယ်တိုင်က သီလ စင်စင်ြကယ် ြကယ်နဲ့ ကိုယ်ကျင့် တရား ြပည့်စံုထားလျင် သီလေြမေပါ်မှာ စိုက်ပျိုးလိုက်တဲ့ ဒါနမျိုးေစ့တိုင်းဟာ ရှင်သန်ြကီးထွား အကျိုး ေပးမှာ အေသ အချာပါပဲ။
ကိုယ်ကျင့်တရားက အေရးပါသလို တစ်ေယာက်ချင်းြဖစ်ေစ အဖွဲ့လိုက်ြဖစ်ေစ ယံုြကည်ချက် သဒ္ဓါတရား ဆိုတဲ့ ကံ ကံ၏ အကျိုးကို ယံုြကည်တာကလဲ အေရးပါပါတယ်၊ ယေန့ေခတ် နိုင်ငံေရး၊ စီးပွားေရး၊ လူမှုေရး၊ ကျမ္မာေရး၊ ပညာေရး စတဲ့ အသင်းအဖွဲ့အစည်းက လူေတွမှာ ကိုယ်စီ ကိုယ်စီ ယံုြကည်ချက် မတူညီလျင် လက်တွဲလို့ မရနိုင်တာ အားလံုး အသိပဲ ြဖစ်ပါတယ်၊
အဓိပတိေလးပါးသာသူ ေခါင်းေဆာင်ြဖစ်မည်
ဆန္ဒာဓိပတိ - ေကာင်းြမတ်တဲ့ စိတ်ဆန္ဒ၊ အကျိုးလိုလားတတ်တဲ့ ဆန္ဒအားေကာင်းသူ၊
ဝီရိယာ ဓိပတိ - ကိုယ်တိုင် အားတက်သေရာ ြကိုးစားအားထုတ်လိုတဲ့ ဝီရိယ ထက်သန်သူ၊
စိတ္တာ ဓိပတိ - စိတ်ရှည်မှု၊ သည်းခံနိုင်မှု၊ ဇွဲေကာင်းမှုများနှင့် ေမတ္တာတရားြဖင့် လူအများကို လွှမ်းမိုးထား နိုင်သူ၊
ဝီမံသာ ဓိပတိ - အရာရာတွင် သတိ ပညာြဖင့် ေကျာ်လွှားနိုင်သူ၊ ြဖတ်ထိုးဉာဏ်ေကာင်းသူ၊ ပညာအားြကီးသူ၊
သာမာန်ထက် ထက်သန်ေသာ အဓိပတိ၊ အရာရာတိုင်းတွင်လွှမ်းမိုးနိုင်ေသာ predominant factor ေတွ ြပည့်စံုေန သူများကေတာ့ အဖွဲ့အစည်းတစ်ခု၊ တိုင်းြပည်တစ်ခု နိုင်ငံတစ်ခုမှာ ေခါင်းေဆာင်ြဖစ်နိုင်ြပီး မြပည့်စံုေသး သူများက ေနာက်လိုက်များ ပဲ ြဖစ် တတ်ပါတယ်၊ ေနာက်ဆံုး တရားထူးရဖို့ နိဗ္ဗာန်သွားဖို့ ြကိုးစားြကမယ် ဆိုရင်ေတာင် အဓိပတိ ေလးပါးက မပါမြဖစ် ြပည့်စံုရမှာပါ။
ဘုရားြမတ်စွာက အထက်ပါ အဂင်္ါေြခာက်ချက်ကို တသက်လံုး လိုက်နာနိုင်ရင် လူအများရဲ့ ချစ်ချင်မှုကို ခံရမယ်၊ ေလးစား မှုကို ခံရမယ်၊ ချီးေြမှာက်မှုကို ခံရမယ်၊ တသက်လံုး အမှတ်တရ သတိတရ ရှိေနသင့်တဲ့ သာရဏီယ တရားေတွ လို့ ေဟာ ေတာ်မူခဲ့တယ်။ ပရဟိတစိတ်ထား ရှိြကသူ သူေတာ်ေကာင်းအားလံုးဟာ ေဖာ်ြပခဲ့တဲ့ သဒ္ဓါ၊ သီလ ၊ ဝီရိယ၊ ခန္တီ၊ ေမတ္တာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ စတဲ့ ေကာင်းြမတ်တဲ့ ြဗဟ္မစိုရ် တရားေတွကို အတတ်နိုင်ဆံုး ြပည့်စံုြကဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။
“ ငါတို့ ဘယ်ေလာက် လုပ်ေပးနိုင်သလဲဆိုတာ အေရးမြကီးဘူး၊ ကူညီခဲ့တဲ့ကိစ္စေတွမှာ ဘယ်ေလာက်ေမတ္တာေတွ ေပးနိုင်ခဲ့ သလဲ ဆိုတာပဲ အေရးြကီးတယ်၊
ငါတို့ ဘယ်ေလာက်အတိုင်းအတာအထိ ေပးကမ်းစွန့်ြကဲ လှူဒါန်းနိုင်တယ် ဆိုတာက အဓိကမဟုတ်ဘူး၊ လှူဒါန်းခဲ့တဲ့ အေပါ် မှာ ေမတ္တာေတွ ဘယ်ေလာက် မျှေဝနိုင်ခဲ့သလဲ ဆိုတာပဲ အေရးြကီးတယ် ”
ဆိုတဲ့ ရာစုေခတ်သစ်ရဲ့ လူသားအကျိုးြပု ေခါင်းေဆာင်ြကီး မာသာထရီဇာ Mother Teresa ရဲ့ စိတ်ထားကို အတုယူကာ ြမင့်ြမတ်ေသာ စိတ်ထားများနဲ့ ြမတ်ြမတ်ေသာ လမ်း စဉ်ကို ေလျာက်လှမ်းြကရင်း ြမင့်ြမတ်ေသာလူသားများ ြဖစ်နိုင်ြက ပါေစလို့ ေစတနာစကား ပါးလိုက်ရပါသည် …
ေမတ္တာြဖင့်
အရှင်သုနန္ဒာလကင်္ာရ M.A ( ပန်းကမ္ဘာ )
ဘုန်းဘုန်းသုနန္ဒာလကင်္ာရ(ပန်းကမ္ဘာ) ဧဝံေမသုတံ အတွက် ေရးသားချီးြမင့်ေသာ ေဆာင်းပါးြဖစ်ပါသည်။
0 comments:
Post a Comment