evummesutan မဂင်္လာအေပါင်းနဲ့ ခေညာင်းတဲ့ အချိန်ကာလတခုြဖစ်ပါေစ။ evummesutan

စလိုက္ရွုိး

Quas molestias excepturi

International Network of Engaged Buddhist.....

Quas molestias excepturi
Impedit quo minus id

Impedit quo minus id

World Socially Engaged Buddhist Leaders.

Impedit quo minus id
Voluptates repudiandae kon

Voluptates repudiandae kon

Myanmar Group in 2011 INEB Conference,Bodagaya,India

Voluptates repudiandae kon
Mauris euismod rhoncus tortor

Mauris euismod rhoncus tortor

Evum Me Sutan Editor Team...

Mauris euismod rhoncus tortor

သာသနာေတာ်ေရေသာက်ြမစ်ြကီး အေရး အပိုင်း-၁




မုခစာအုပ်တွင် ေတာင်လုပ်ေြမာက်လုပ်လုပ်ေနစဉ် ကျွန်ေတာ်ေလးစားရေသာဓမ္မအကိုြကီးြဖစ်တဲ့ ကိုဝိ (Vimuttisukha Bliss) က သူတင်ထားတဲ့ ပိုစ့် ကိုဖတ်ြပီးဝိုင်းဝန်းအေြဖရှာရန် ေြပာလာပါတယ်။ ကိစ္စက အကျဉ်းေြပာရင်ြပဿနာနှစ်ခု-

ပထမတစ်ခုက ဆရာေတာ်ြကီးေတွ ဓမ္မဒူတခရီးဟိုသွားဒီသွားကို အင်တာနက် စာမျက်နှာေပါ် နဲ့ ြပင်ပ မီဒီယာများတွင် သတင်းအချက် အလက် များပါေသာ်လည်း သာသနာ့ အေြခခံအုတ်ြမစ် ပရိတ္တိစာေပသင်ြကားေပးေနရေသာ ဂဏဝါစက ဓမ္မကထိက စာချဆရာေတာ်များေတာ်များအေြကာင်း ဘဇာေြကာင့် ရှာေဖွရန် ခက်ခဲသနည်း။

ဒုတိယက မိဘမဲ့ ကေလး ေကျာင်း စာသင်မုန့်ေကျွးပညာေပးတာကို ပရဟိတ ဟုေခါ်ဆိုြပီး ဘဇာေြကာင့် စာသင်တိုက်များရှိ ကိုရင် ဦးဇင်း သံဃာေတာ်များကိုစာသင်စာချေပးြခင်းအမူကို ဘဇာေြကာင့် ပရဟိတဟူ မေခါ်ြကသနည်း ေထာက်ပံချီးြမင့်ရန် ဝန်ေလးသနည်း။

ဒီေမးခွန်းနှစ်ခု ဘာမှားေနသလဲ ေထရဝါဒဗုဒ္ဓသာသနာေနလို လလို ထွန်းလင်းပါတယ်ဆိုတဲ့ ြမန်မာြပည် ကံနဲ့ မလှူ ဉာဏ်တဲ့ လှူပါတယ် ဆိုတဲ့ ြမန်မာြပည်သာသနာေရး တွင် ဒီကိစ္စေတွ အမှန်တကယ်ကို ြဖစ်ေနပါြပီ။ ဘာလုပ်ရမည်နည်း။

ေမာင်ဥဂ္ဂါ ဆိုတဲ့ ေကာင်ကလည်း ဘာသာေရးကိုတကယ်တမ်း ကျင့်ြကံအားထုတ်ေနသူလည်းမဟုတ် ဓမ္မစာတိုေပစ အနည်းအကျဉ်းေလာက်ဖတ်ဖူးသူ။ ပရိယတ္တိနဲ့ပတ်သက်ရင်လည်း အဘိဓမ္မာသင်တန်းကို အစေလာက်တက်ဖူးသူ ဒီေလာက်ထက်မပို။ သို့ေသာ် အထက်မှာြဖစ်ေနတဲ့ကိစ္စရပ်ေတွ ကျွန်ေတာ်တို့ ေရွှြပည်ြကီးမှာ တကယ်တမ်းြဖစ်ေနတာကို ေတာ့ သိပါတယ်။ ဒါေြကာင့်ဘာေြကာင့်ြဖစ်ေနလဲ ဆိုတာကို ြဖုတ်ဦးေနှာက်နဲ့ ဉာဏ်မီသေလာက် ေရးသားြခင်းသာြဖစ်ပါတယ်။လိုအပ်သည်များ မှားယွင်း ေကာက်ချက်ဆွဲမူများရှိခဲ့ရင် ဘယ်သူမျက်နှာမှမြကည်ပဲ သာသနာမျက်နှာ တစ်ခုထဲကိုြကည့်၍ ေဝဖန်ညွန်ြပေပးပါခင်ဗျာ။



ပထမကိစ္စက မီဒီယာကိစ္စလိုြမင်ပါတယ်။ မီဒီယာကြမန်မာြပည်မှာအဓိကေြပာရင် အစိုးရမီဒီယာ၊ ပုဂ္ဂလိကမီဒီယာ၊ ေနာက် ဘေလာ့ဂါေတွ စီေဂျေတွြဖစ်တဲ့ တတိယ မိဒီယာသံုးခုရှိတယ်လို့ ကျေနာ်ထင်ပါတယ်။ အစိုးရမီဒီယာက များေသာအားြဖင့် ဝါဒြဖန့်တာကိုလုပ်တယ်။ပုဂ္ဂလိက မီဒီယာ က ေတာ့ ေြကာ်ညာတာနဲ့ လူထုစိတ်ဝင်စားရာ လက်ရှိြဖစ်ေနတဲ့ Current Issue ေတွ ကိုပဲ စိတ်ဝင်စားတယ်။တတိယမီဒီယာကေတာ့ တစ်ဦးချင်းစီတစ်ေယာက်ချင်းစီမို့ ကိုယ်သန်ရာ ကိုယ်ေရးြကတယ် ဘာေရးတယ် ဆိုတာခွဲရခက် ေြပာရခက်။



ပရိယတ္တိသည် သာသနာေတာ်ရဲ့ လမ်းြပေြမပံုြဖစ်တယ်အေြခခံြဖစ်တယ် သို့ေသာ်….. သာသနာေတာ်ထွန်းလင်းေြပာင်တဲ့ မီဒီယာ သံုးခုမှာ သာသနာေရးကိစ္စ နဲ့ ပတ်သက်ြပီး ဆရာေတာ်ေတွ ြပည်တွင်းြပည်ပ ဓမ္မဒူတ ခရီးစဉ်နဲ့ ပတ်သက်ြပီး ေရးြကသားြကတာေတွများသည် စာသင်စာချ ဆရာေတာ်ေတွ အေြကာင်း အေတာ်နည်းပါလှသည်။ ဘာေြကာင့်လဲ……………

မီဒီယာေတွမှာ စာသင်စာချ ဂနဝါစက ဆရာေတာ်ေတွအေြကာင်း ေရးသားမူနည်းပါတာ ြမင်သာတဲ့ အေြကာင်း ြမင်သာတဲ့ အေြကာင်း(ဒုက္ခ)ကို ပဲြမင်ေနရင်အေြဖမေတွ မြမင်သာတဲ့အေြကာင်း ဒီလိုဘာေြကာင့်ြဖစ်လဲ အရင်းခံေြကာင်း(သမုဒ္ဒယ) ကိုရှာမှအေြဖ(နိေရာဓ) နဲ့ ေြဖရှင်ရမဲ့ နည်းလမ်း(မဂ္ဂ) ကို ေတွ့မယ်ထင်ပါတယ်။



မီဒီယာသေဘာအရ လူစိတ်မဝင်စားရင် မေရးတာမေဖာ်ြပတာသဘာဝ မေရးရေကာင်းလား ဆဲလို့ မြဖစ်။ သမုဒ္ဒယ (ြပဿနာအေြကာင်းအရင်းခံ) ကိုြကည့်ရင် ပရိယတ္တိသာသနာက လုေတွနဲ့ ေဝးေနလို့ လူေလာက ထဲ မစိမ့်ဝင်နိ်ုင်လို့ ေြကာင့်လို့ထင်ပါတယ်။ ဒီထက်နက်နက်တူးရင်ဘာေြကာင့်ဒီလိုြဖစ်လဲ စဉ်းစားစရာေပါ်လာြပန်တယ်။

ကျေနာ်အထင် အစကိုြပန်ဆွဲထုတ်ရင် ပရိယတ္တိသာသနာကို မင်းနဲ့ြပည်သူအြကီးအကျယ်ေထာက်ပံခဲ့ ချိန်် ပေဒသရာဇ်ေခတ်စ စြကည့် ရမယ် ထင်ပါတယ်။ဒီအချိန်က လူေတွ အတွက်ပညာေရးက ဘုန်းြကီးေကျာင်း ပညာေရး ဘုရင်ြဖစ်မဲ့ မင်းညီမင်းသားကအစ ဘုန်းြကီးေတွ ြကိမ်လံုးေအာက် က ထွက် လာသူေတွ ချည်း။ လူပညာရှိအေတာ်အများက လည်း လူြပန်ေတာ်ေတွြပည်သူပညာေရး အခန်းကဏ္ဍမှာ ဘုန်းေတာ်ြကီးေတွ။ ေကျးလက်ေန သာမန်အသည်သားေတွ ေတာင် အနည်းဆံုးေတာ့သဒ္ဒါြကီး၊ သြဂိုဟ် ေလာက်ေတာ့ သင်ဖူးတယ်။ ရဟန်းပညာရှိေတွလည်း လှိုင်လှိုင်ေပါခဲ့တယ်။ ပရိယတ္တိစာချဆရာေတာ်ေတွ ကို မင်းေကာ ြပည်သူက ပါ ဖူးဖူးမှုတ်ထားချိန်……..



ပေဒသရာဇ်ေခတ် ဇာတ်သိမ်း အဂင်္လိပ်ကိုလိုနီေခတ်မှာအဂင်္လိပ်အစိုးရက သူနဲ့ အတူ အဂင်္လိပ်ပညာေရးကို ြမန်မာလူေဘာင်ထဲ သွပ်သွင်းခဲ့တယ်။ ဒါေပမယ်နှစ်ေပါင်းရာချီ စွဲကျန် ခဲ့တဲ့ ြမန်မာတို့ရဲ့ ပရိယတ္တိကို ချီးြမင့်တဲ့ စိတ်ထားကို အဂင်္လိပ်ေတွမပျယ်ဖျက်နိုင်။ အဂင်္လိပ်ေခတ် နိုင်ငံတကာ နဲ့ ပိုမိုကူးလူး ဆက်ဆံမှုေြကာင့် အရှင်အာနန္ဒာေမတ္တယျတို့လို ေထရဝါဒ နိုင်ငံြခားသား ဘုန်းေတာ်ြကီးေတွ ေတာင်ေပါ်ခဲ့ြပီး အေနာက်တိုင်းကိုေတာင်သာသနာြဖန်ချိနိုင်ခဲ့ပါတယ်။(မယာယန အေနာက်တိုင်းကို ပျံနံုချိန်ထက် များစွာေစာပါတယ်)။လယ်တီဆရာေတာ်ြကီးကိုေတာင် ပါရဂူဘွဲ့ေတွ ဘာေတွ ချီြမင့်တဲ့ အထိကို ရှိတယ်။ ခရစ်ယာန်ြဖစ်ြပီးပါဠိဘာသာပညာရှင်ဆရာြကီးဦးေဖေမာင်တင် တို့ေတာင် ေပါ်ထွန်းခဲ့တယ်။ ဝိသုဒ္ဒိမဂ်ကိုေတာင်ဆရာြကီး ဘာသာြပန်လို့ ထိုင်းဘုရင်က ဆုေတာင် ေပးေသးတယ်။ ဒီအချိန်ကိုြကည်ရင် ပရိယတ္တိမှာြမန်မာြပည်ကို ဘယ်သူမှ မမှီခဲ့တာ ထင်ရှားတယ်။ ဒါက သာသနာေရးသက်သက်ေြပာတာ။ လူမှုေရး လူထုမှာြဖစ်ေနတာကို ြပန်ြကည်ရင် ဘုန်းေတာ်ြကီး သင်ပညာေရး ကို ြပည်သူေတွ အထင်ေသးလာတယ် (အလုပ်အကိုင်အခွင့်လမ်း နည်းတာေြကာင့် ြဖစ်မည်) မစ်ရှင်နရီေကျာင်းေတွ ထားတာ လူမှုအဆင်တစ်ရပ်လိုြမင်လာတယ်။ဘုန်းေတာ်ြကီး သင်ပညာေရး ကလည်း ေခတ်နဲ့ လိုက်ေလျာညီေထွစွာ update မလုပ်နိုင်။ ဘုန်းြကီးေကျာင်းသား သူေထာင်းစားအဂင်္လိပ်ေကျာင်းသား အေကာင်းစား ဆိုတဲ့ စာချိုးေတွက ြပည်သူေတွ ြကား ပျံနံုခဲ့တယ်။ နိုင်ငံေရးနိုးြကားလာကာစYMBA လို အသင်းမျိုးကလည်း ဘာသာေရးလုပ်မယ့်ပံုစံနဲ့ နိုင်ငံေရး ေြပာင်းခဲ့တယ်။ တို့ဗမာအသင်းေပါ်လာေတာ့လည်းဗမာစာကို ြပန်ြမင့်တင်ခဲ့ေပမဲ့ လက်ဝဲစာေပ ေလ့လာမှုများြကား ပရိယတ္တိကို လူထုထဲ ေရာက်ေအာင်မလုပ်ပဲ မက်စ် လီနင် တို့သာ လူထုထဲ ေရာက်လာတယ်။ လွတ်လပ်ေရးရြပီး သာသနာ ၂၅၀၀ ြပည့် သံဂင်္ါယနာလုပ်ေတာ့ ပရိယတ္တိ ြပန်အားေကာင်းလာြပန်တယ် သို့ေသာ် ြပည်သူေတွ ပရိယတ္တိကို ေလ့လာဖို့မဟုတ်ေတာ့ပဲ ပရိယတ္တိ သာသနာကို ထိန်းသိမ်းေစာင့်ေရှာက်သူ သံဃာေတာ်ေတွ ကို ေထာက်ပံဖို့ေလာက်ပဲ လုပ်နိုင်ေတာ့တယ်။ ဒီအချိန်အထိ ေကျးလက်ေဒသေတွက ြပည်သူေတွ အနည်းဆံုး ဆယ်ေစာင်တွဲေလာက်ေတာ့ သင်ရတာမို့ ြပည်သူနဲ့ေတာ့ သိပ်အလှမ်းမေဝးလှ။



ြပည်တွင်းစစ်ြဖစ်ေတာ့ ြပည်သူေတွ အတွက်စာသင်ေကျာင်းေနရာဘုန်းြကီးေကျာင်းေတွ ဝင်လာြပန်တယ်။ ဒါေတာင် ကွန်ြမူနစ်ြကီးစိုးတဲ့ ေနရာေတွ မှာ မက်စ်လီနင်သာရှိတယ်။



ေနာက်ပိုင်း မဆလ နဝတ နအဖ အခု ဒီမိုကေရစီလို့ေြပာေနြကတဲ့အစိုးရလက်ထက်မှာ ပရိယတ္တိစာေပ လူထုထဲ ပျံနံုမှုက ပံုစံေြပာင်းလာတယ်လို့ ေြပာလိုရတယ် တရားပွဲေတွြဖစ်ထွန်းလာတယ် ပိဋိကတ်ေတွ ကို ြပန်ဖွင့်ဆိုတဲ့စာအုပ်ေတွ များလာတယ်။ အရင်လို ဘုန်းေတာ်ြကီး ေကျာင်းစာသွား သင်တာမျိုး မဟုတ်ေတာ့ ပရိယတ္တိနဲ့ပတ်သက်ြပီး သံဃာေတာ်နဲ့ ြပည်သူြခား စာအုပ်က တစ်ဆင့် မိုက်ခရိုဖုန်း ကတဆင့် သာထိေတွ့ခွင့်ရေတာ့တယ်။ဒီလိုထိေတွတာလည်း စာချဆရာေတာ်က စာသင်သား သံဃာေတာ် ကို စာသင်တဲ့ နည်းတိုင်းမဟုတ်ေတာ့နည်းေြပာင်းသွားတယ် အရင်က ဘုန်းြကီးေကျာင်းသား (လူ) စာသင်သား(သံဃာ) အတူတူသင်ယူတာကေနဘုန်းြကီးသက်သက် လူသက်သက်ြဖစ်လာတယ်။ လူထုနဲ့ စာချဆရာေတာ်များြကား စတင်အလှမ်းကွာလာတာြဖစ်တယ်။



သို့ေသာ်လူထုထဲ ြပည်သူလူထု တစ်ရပ်လံုးထဲ စိမ့်ဝင်မှု ကား အေတာ်နည်းတယ် ေြပာရမယ်။ ကေလးသူငယ်ေတွအတွက် ဘာသာေရး အေြခပျိုးသင်တန်းေတွ ကလည်း ဘုရားအမည်၊ ဘုရားပွင့်တဲ့ နှစ်၊ စတဲ့ ဗဟုသုတအချက်ေလာက်တာ များတယ်။ အချို့သင်တန်းများက နှလံုးသားထဲ ေရာက်ေအာင်သင်ေပးနိုင်စွမ်းနည်းတယ်လို့ေြပာရမယ်။နှလံုးသားထဲေရာက်ေအာင် နည်းလမ်းသစ်ေတွ သံုးတဲ့ ဘုန်းဘုန်းအရှင်ေဆကိန္ဒလို သင်တန်းမျိုးကလည်းအေတာ်ရှားတယ်။ ဒီသင်တန်းေတွမှာလည်း သင်တန်းတတ်ြပီး နှလံုးသားမှာ ဘာသာတံဆိပ် မရိုက်နိုပ်နိုင်ပဲတီဗီဂိမ်း၊ ရှပ်ရှင် သီချင်းများ ေနာက် လူငယ်ေတွ ေကာက်ေကာက်ပါေအာင် လိုက်ြကေလတယ်။ ထံုးစံအရကိုရင်ဝတ် သကင်္န်းစီးရင်လည်း အိပ်လိုက် စားလိုက် နဲ့ အချိန်ကုန်ြကတယ်။ ဆရာေတာ်များကလည်းလူငယ်ေတွ တစ်ရက်တစ်ေလမို့ ေြကာင့်ြကမဆိုက်ေတာ့။ လူငယ်ေတွြကားလည်း ဘာသာေရးက ဖာသိဖာသာြဖစ်လာတယ်။



စာသင်နည်းကလည်း ဟိုးအရင်နည်းလမ်းေတွထက် သိပ်မတိုးတတ်လာတစ်လမ်းသွား ေမးခွန်းထုတ် အတွန့်တတ်ခွင့်မရှိ။ အာဂံုရမှ အာဂလူ Mindset က စာချ သံဃာေတာ်များြကားမေပျာက်။တက္ကသိုလ် စာသင်နည်း အတိုင်းသင်သည် နိုင်ငံေတာ်ပရိယတ္တိတက္ကသိုလ်ေတွ အြပည်ြပည်ဆိုင်ရာတကက္ကသိုလ်ေတွေပါ်လာေသာ်လည်း ဒီေကျာင်းက ဆရာေတာ်ေတွ တင်သွင်းသည့် စာတမ်းေတွ ကို ြပည်သူေတွ စိတ်ဝင်စားသူသာမန်လူေတွ ေလ့လာနိုင်ရန် အခွင့်အလမ်းနည်းပါလှတယ်။ စာတမ်းေတွ မှာလည်း သာမန် လူပိန်းအသံုးချလို့ရတာမျိုး လူမှုဘဝမှာ အသံုးဝင်တာမျိုး အေတာ်ရှားတယ်။ ပရိယတ္တိနဲ့ လူ ေလ့လာသူေတွြကား ကွာဟလာြပန်တယ်။

ပရိယတ္တိအေကျာ်ဆရာေတာ်များအေြကာင်း ကျမ်းကိုးကျမ်းကားများများရှိတဲ့ အမျိုးသားစာြကည်တိုက်မှာ အမူထမ်းေသာ ဆရာေမာင်ေဇယျာ၊ေရွှဥဩ တို့လို ဆရာမျိုးကပရိယတ္တိအေတာ်ဆရာေတာ်ြကီးေတွ အေြကာင်း ေရးသားထားလို့ ကျေနာ်တို့လို့ လူပိန်းေတွ အဘယာရာမဆရာေတာ်ြကီး အရှင်အဂ္ဂဓမ္မ၊ဆရာေတာ်ဦးေရဝတဓမ္မ၊ အရှင်အာဒ္ဒီစဝံသ၊ တို့လို ဆရာေတာ်ေတွအေြကာင်းသိရတယ်။ဒါေတာင်စိတ်မဝင်စားသူေတွ မသိ။



ေနာက်ကွန်လွန်ဘဘဦးထိန်ဝင်း(သခင်ထိန်ဝင်း) ေတာင်းပန်ေလျှာက်ထားတဲ့ ေကာင်းမူေြကာင့် ေြမာင်းြမ ပစ္စတာရံုဆရာေတာ်ြကီး၊ဒီဆရာေတာ် ြကီး တပည့် ေမှာ်ဘီသာသနာဝင်ေဆာင်ဆရာေတာ်ြကီး၊ သေြပကန်ဆရာေတာ်ြကီး တို့ ရဲ့စာအုပ်ေတွ ကို များများစားစားဖတ်ခွင့်ရှိလာတယ်။ သို့ေသာ် အေတာ်ေလး ဘာသာေရးစိတ်ဝင်စားမှဖတ်ြဖစ်ြကတယ်။



ေနာက်ဆံုးေြပာချင်တာက ပရိယတ္တိနဲ့ ြပည်သူနဲ့ အလှမ်းကွာလာတယ်။ပရိယတ္တိထဲ ရတနာေတွ ရှိမှန်း ြပည်သူေတွ မသိြကေတာ့ ဒီရတနာေတွ ထိမ်းသိမ်တဲ့ သာသနာဝန်ေဆာင်ေနြကတဲ့စာသင်စာချ ဂနဝါစက ဆရာေတာ်ေတွ ကို ေထာက်ပံရေကာင်းမှန်း မသိေတာ့။ ပရိပတ်အလုပ်ြဖစ်တဲ့တရားအားထုတ်မူကို လူေတွ ပိုစိတ်ဝင်စားြကတယ်။ ဘုရားတည်ေကျာင်းေဆာက် ဝါဒနာပါြကတယ်။ နာမည်ြကီးမှကိုးကွယ်ချင်တဲ့ လူသဘာဝအတိုင်း နာမည်ြကီး တရားေဟာ တရားြပ ဆရာေတာ်ြကီးေတွ ကို ပိုကိုးကွယ်ချင်ြကတယ်။ ေရများရာမိုးရွာချေတာ့တယ်။



ပရိယတ္တိဝန်ေဆာင်ဆရာေတာ်ေတွမှာ ေရွှေကျာင်းေြပာင်ေြပာင်တွင်ဝမ်းေခါင်ြကေတာ့တယ်။ကျေနာ်ြကား ကိုယ်တိုင်ြကံုတဲ့ အြဖစ်ပျက်တစ်ခုက ပခုက္ကုစာသင်တိုက်ေတွက အချိုစာသင်သားကိုရင်ေတွ ေခါင်းရိတ်ဖို့ ဘရိတ်ဓားေတာင်ရရှိရန် ရှားပါးတယ်။ သာသနာေရေသာက်ြမစ် ပရိယတ္တိြမစ်ြကီးြဖတ်ေတာက်ခဲ့ရင် ခရီးဆံုးပန်းတိုင် ပရိေဝဒ ကို ေရာက်ေတာ့မယ် မထင်။ ြမန်မာ သံဃာေဘာင်အတွင်းတစ်ေကျာင်းနဲ့တစ်ေကျာင်း ချိတ်ဆက်ဖို့ကား အားနည်း သည် ေရ များ တဲ့ ေကျာင်းက ေရနည်းတဲ့ေကျာင်းကို ေရမျှ ရန် ေကာင်းမွန်တဲ့ စနစ်မရှိ၊ စာသင်သားေတွ ကို စာေြဖသံဃာေတွ ကို စာေပပရိယတ်ကိုပပျက်ေလ့လာနိုင် ေအာင် အားေပးနိုင်တွန်း တဲ့ ဒကာ ဒကာမ နည်းပါးတယ်။ စာေြဖသူ စာသင်သားသကင်္န်းညစ်ညစ်နဲ့ ဗုဒ္ဓသာသနာကို အေြခခံကျကျေြပာေပးဖို့ မီဒီယာေတွ မလုပ်။ ဘာသာေရးမဂ္ဂဇင်းများမှာလည်းဝိပဿနာ တရားစခန်း၊ အေြကာင်းေတွ သာများတယ်။ ပရိယတ္တိဝန်ေဆာင်သံဃာေတွ အေြကာင်း သတင်း အချက်အလက်စုေဆာင်းေဖာ်ြပြခင်းနည်းသည်။ ဒီတိုင်းေနရင် တတ်ြမက်တဲ့ စာချဆရာေတာ်သံဃာေတာ်ေတွ ပုထုဇဉ်မို့လာဒ်လာဘ ေပါများရာ သို့လိုက်ြပီး စာချဆရာေတာ်များ ရှားပါးလာရင် ခက်ရချီရဲ့။ ပရိယတ္တိေရေသာက်ြမစ်မစီးဆင်းနိုင်မှာ စိုးေြကာက်ပါ၏။

ဆက်ရန်ကျန်ေသးသည်။( အိပ်ချင်လာလို့ ခဏနားမည်)

ဘာေြကာင့်လဲ ဆိုတဲ့ ေမးခွန်းကို နဲနဲေြဖြပီးြပီထင်တယ်လူမှုအေဆာက်အအံုပိုင်း ေနာက်မှဆက်ပါမယ် ကိုဝိေရ………………………

ေမာင်ဥဂ္ဂါ

ဟိမဝန္တာေတာင်ေြခ

မိဂဒါဝုန်အင်စတီကျု

တန်ေဆာင်မုန်းလြပည့်ေကျာ် ၁ ရက်ေန့ ၁၃ရ၃ ခုနှစ်

ည ၂ နာရီ ၂၈ မိနစ်

0 comments:

Post a Comment