evummesutan မဂင်္လာအေပါင်းနဲ့ ခေညာင်းတဲ့ အချိန်ကာလတခုြဖစ်ပါေစ။ evummesutan

စလိုက္ရွုိး

Quas molestias excepturi

International Network of Engaged Buddhist.....

Quas molestias excepturi
Impedit quo minus id

Impedit quo minus id

World Socially Engaged Buddhist Leaders.

Impedit quo minus id
Voluptates repudiandae kon

Voluptates repudiandae kon

Myanmar Group in 2011 INEB Conference,Bodagaya,India

Voluptates repudiandae kon
Mauris euismod rhoncus tortor

Mauris euismod rhoncus tortor

Evum Me Sutan Editor Team...

Mauris euismod rhoncus tortor

ြငိမ်းချမ်းေရးစိတ်ဓာတ်


"An eye for an eye
A tooth for a tooth."

ခပ်ြပင်းြပင်းစိတ်ရှိသူတို့က “မျက်လံုးတစ်ဖက်အတွက် မျက်လံုး” “သွားတစ်ေချာင်းအတွက် သွားတစ်ေချာင်း” ဟူေသာ လက်စားေချအယူအဆကို ခံယူြကသည်။ အချိန်၊ အခါ၊ အသက်အရွယ်၊ အေြခအေနတစ်ရပ်သည် အယူအဆတို့ကို အခါအားေလျာ်စွာ အေြပာင်းအလဲြပု၏။ အရာအားလံုးသည် တစ်သမတ်သေဘာမရှိ၊ “မတည်ြမဲြခင်း” ဟူသည်သာ မှန်ကန်ေသာသေဘာရှိသည်။

အိန္ဒိယနိုင်ငံကို လွတ်လပ်ေရးြကိုးပမ်းစဉ်ကာလက လွတ်လပ်ေရး၏ ဖခင်ြကီးဟု တင်စားခံရသည့် မဟတ္တမဂန္ဒီြကီးသည် "Non-violence" ဟူသည့် အြကမ်းမဖက်သည့် ြငိမ်းချမ်းေရးလမ်းစဉ် အယူအဆတစ်ရပ်ြဖင့် ြဗိတိသှျတို့ကို ေတာ်လှန်ခဲ့သည်။ တစ်နိုင်ငံလံုး၏ ချစ်ခင်၊ ေလးစား၊ ြကည်ညိုမှုတို့မှ ရရှိလာေသာ ဂန္ဒီြကီး၏ Personal Power သည် Constitutional Power, Authority Power, Military Power စေသာ အဘက်ဘက်ကြပည့်စံုသည့် Multi Power ပိုင်ရှင် ြဗိတိသှျတို့ကို တွန်းလှန်နိုင်ခဲ့သည်။ အိန္ဒိယတို့ လွတ်လပ်ေရးရခဲ့၏။ သင်ခန်းစာတစ်ရပ်မှာ Multi Power ကို Personal Power က ြပည်သူ့အား People Power အြဖစ် ေအာင်နိုင်ခဲ့ြခင်းြဖစ်သည်။ အိန္ဒိယ၏ ပထမဆံုး ၀န်ြကီးချုပ်မှာ ေနရူးြဖစ်လာသည်။ ဂန္ဒီြကီးသည် ၀န်ြကီးချုပ်ေနရူး၏ ဆရာလည်းြဖစ်သည်။

ြဗိတိသှျတို့ကို ေအာင်နိုင်ခဲ့ြပီးေသာ်လည်း ဂန္ဒီြကီးက သူ၏အယူအဆကို မေြပာင်းလဲခဲ့။ ၀န်ြကီးချုပ်ကို ေြပာြကားခဲ့ေသာ သူ့စကားမှာ မှတ်သားဖွယ်ရာေကာင်းသည်။

    "If an eye for an eye and a tooth for a tooth, then soon the world becomes blind and toothless."

ရင့်ကျက်ေသာ၊ အမှန် ြငိမ်းချမ်းေရးစိတ်ဓာတ်ရှိေသာ၊ နိုင်ငံေကာင်းကျိုးတစ်ခုတည်းကိုသာ Mission အြဖစ်ေဆာင်ရွက်ေသာ ဒဿနြဖစ်သည်။

“မျက်လံုးတစ်လံုးအတွက် မျက်လံုး၊ သွားတစ်ေချာင်းအတွက် သွားတစ်ေချာင်းနဲ့သာ လက်စားေချြကစတမ်းဆိုရင် ကမ္ဘာြကီးဟာ မျက်လံုးေတွကန်းြပီး သွားေတွရှိြကေတာ့မှာ မဟုတ်ဘူး”

ြမင့်ြမင့်ြကံ၊ ြမင့်ြမင့်ပျံ၊ ေခါင်းေဆာင်လုပ်ြကမည့်သူများ မပစ်ပယ်သင့်ေသာ အယူအဆြဖစ်သည်။


ေန့စဉ်သတင်းများတွင် ဣဋ္ဌာရံုထက် အနိဋ္ဌာရံုေတွက ပိုများေနသည်။ ကမ္ဘာ့နိုင်ငံေပါင်း ေတာ်ေတာ်များများမှာ တည်ြငိမ်မှုဆိုတာ ဘာလဲဟု ေမးယူရေလာက်ေအာင် ြဖစ်ေန၏။ လူေတွအချင်းချင်း အတ္တေရှ ့ထား၍ အနိုင်ရယူလိုမှုအတွက် ရသမှျနည်းလမ်းတို့ြဖင့် ေဆာင်ရွက်လျက်ရှိြကသည်။ ကမ္ဘာ့စီးပွားေရး ပျက်ကပ်ေြကာင့် အရပ်ကယ်ပါ၊ လူ၀ိုင်းပါ ြဖစ်ေနြကရသည့်အထဲ ဗံုးခွဲမှုေတွ၊ အြကမ်းဖက်မှုေတွက အရှိန်ကျဟန်မေတွ့ရေသး။ သဘာ၀ေဘးအန္တရာယ်ကလည်း တစ်ခါတစ်ခါ ခပ်ြကမ်းြကမ်းေနှာက်လိုက်ေသးသည်။ လုပ်ပိုင်ခွင့်အေတာ်အားနည်းရှာေသာ ကုလသမဂ္ဂြကီးမှာ အမှုအခင်းေတွက အပံုအပင်၊ တစ်နိုင်ငံမှလည်း ေကာင်းေကာင်းမလိုက်နာြက။

ကမ္ဘာြကီးသည် ဦးနင်းပဲ့ေထာင်၊ ပဲ့နင်းဦးေထာင်ြဖစ်ေနြပီလားဟုပင် တစ်ခါတစ်ခါ ေတွးမိရေသးသည်။ အရာအားလံုးသည် အတ္တြကီးမားမှု (Egocentric) ဟူေသာ ကိုယ့်အတွက်သာ ပဓာနထားသည့်စိတ် လွန်ကဲမှုေြကာင့် ြဖစ်ေပါ်လာရေသာ ရလဒ်ြဖစ်သည်။ အသံုးလှေစရန် National Interest ဟူေသာ “အမျိုးသားကိုယ်ကျိုးစီးပွား” စကားလံုးြဖင့် တချို ့က ဖလှယ်သံုးစွဲြကသည်။ အတ္တသည် အတ္တသာြဖစ်သည်။

လူ့သမိုင်းမှတ်တမ်းြပုနိုင်သည့် နှစ်ေပါင်း (၅၅၀၀) ေကျာ်အတွင်း စစ်ပွဲေပါင်း (၁၄၅၀၀) ေကျာ် ြဖစ်ပွားခဲ့ြပီး လူသန်းေပါင်း ရာနှင့်ချီ၍ ေသေြကပျက်စီးခဲ့ြပီးြဖစ်သည်။

“ေယာနိေသာ မနသိကာရ” ကို ဗုဒ္ဓက အေလးထားေဟာြကားခဲ့ေသာ်လည်း အများစုက “အေယာနိေသာ မနသိကာရ” ြဖစ်ေနြကသည်။ အတတ်ပညာ တစ်ဟုန်ထိုး တိုးတက်လာေသာေြကာင့် အသိပိုင်းတွင် ဆံုးရံှုးခဲ့ရသည်လား မသိ။ “၀ိဇ္ဇာ” ြဖစ်၍ ေလာကအကျိုး သယ်ပိုးနိုင်သူေတွထက် ”အ၀ိဇ္ဇာ” ြဖစ်၍ ေလာကအကျိုး ဆုတ်ယုတ်ေစသူေတွ ပို၍များြပားလာသည်ဟု ခံစားခဲ့သည်။ အရင်းခံသည် အတ္တလွန်ကဲမှု "Egoism" ေြကာင့်ြဖစ်သည်။ “သူများ” ထက် “ငါ” ဟူေသာ Egoistic ြဖစ်မှုများေြကာင့်ြဖစ်သည်။ Selfishness ဟူေသာ တစ်ကိုယ်ေကာင်းစိတ်သည်လည်း အေပါင်းအေဖာ်ြဖစ်သည်။

အတတ်လွန်ေသာ (၂၁) ရာစုတွင် လူသားတို့သည် ေမတ္တာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပက္ခာတို့နှင့် ကင်းေ၀းြကြပီလား၊ အေတာ် သံသယရှိလာရသည့် အေြခအေနြဖစ်သည်။



ဂန္ဒီြကီးသည် ြငိမ်းချမ်းေရးစိတ််ကို အြပည့်အ၀ပိုင်ဆိုင်သူြဖစ်၏။ အိန္ဒိယနိုင်ငံ လွတ်လပ်ေရးအတွက်ဟူေသာ ရည်မှန်းချက်ကိုသာ ထားရှိခဲ့သူြဖစ်သည်။ ထို့ထက်ပို၍ ဘာမှမရှိ၊ သူ၏ ေမတ္တာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာတို့သည် အြကားအလပ်မရှိ ထင်ရှားသည်။

ဗုဒ္ဓက ေလာကအြမင် (၆)မျိုးကို ခွဲြခားေပးခဲ့သည်။ ဤအြမင် (၆) မျိုးသည် အမှန်စင်စစ် ပညာလည်းြဖစ်သည်။ ဤ (၆)မျိုးြဖင့် မှျတစွာြကည့်နိုင်ပါက "An eye for an eye" သည် မရှိနိုင်ေတာ့။

(၁) တတွ ဒဿန (ရှိ/မရှိ ရှုေထာင့်မှ ြမင်ြခင်း)
(၂) ပမာဏ ဒဿန (အမှား/အမှန် ရှုေထာင့်မှ ြမင်ြခင်း)
(၃) တက္က ဒဿန (သင့်/မသင့် ရှုေထာင့်မှ ြမင်ြခင်း)
(၄) အာစာရ ဒဿန (ေကာင်း/မေကာင်း ရှုေထာင့်မှ ြမင်ြခင်း)
(၅) ရသ ဒဿန (ခံစားမှု ရှုေထာင့်မှ ြမင်ြခင်း)
(၆) စရိက ဒဿန (၀ါသနာနှင့် စရိုက်ရှုေထာင့်မှ ြမင်ြခင်း)

ဤရှုေထာင့် (၆) မျိုးကို ရှုြမင်ရာတွင် လူတိုင်း တစ်ထပ်တည်းမကျနိုင်။ “အတ္တ” က ရှုြမင်ပံုုမတူရန် တွန်းအားေပးေသာေြကာင့်ြဖစ်သည်။ သို့ေသာ်လည်း အကွာအဟနည်းပါးရန် ေကာင်းသည်။ သာမန်လူသားများအတွက် မေထာင်းသာလှေသာ်လည်း ေခါင်းေဆာင်ြကသည့်သူများ၊ ဤအြမင်ရှုေထာင့်များတွင် ဆန့်ကျင်ြကပါက...ေလာကသည် အနိဋ္ဌာရံုသို့ ေရှးရှုရသည်။

ေခါင်းေဆာင်များသည် ေလာကြကီး ဣဋ္ဌာရံုြဖစ်ရန် တာ၀န်ရှိသည်။ မျိုးဆက်ေဟာင်းတို့သည် မျိုးဆက်သစ်တို့အတွက် ေကာင်းေမွေပးရန် တာ၀န်ရှိသည်။ မျိုးဆက်ေဟာင်းတို့သည် မျိုးဆက်သစ်တို့အတွက် အာ၀ါသေကာင်း၊ ေရခံေြမခံေကာင်းများြဖင့် ရှင်သန်ခွင့်ရှိရန် ဖန်တီးေပးနိုင်ဖို့လိုသည်။

အတိတ်သူတို့ ြကိုးစားခဲ့ြကရြခင်းမှာ ပစ္စုပ္ပန်သူများအတွက်ြဖစ်သည်။ သိုု့ဆိုလှျင် ပစ္စုပ္ပန်သူတို့ ြကိုးစားရြခင်းမှာ အနာဂတ်မျိုးဆက်တို့အတွက်သာ ြဖစ်သင့်သည်။ အေမွေကာင်းတို့ကို ချန်ထားနိုင်ခဲ့ရန်သာ ရည်မှန်းချက်ြဖစ်သင့်သည်။ ဤအယူအဆကို အေြခခံရပ်တည်ချက်အြဖစ် ယံုြကည်ပါက ေအးချမ်းမှု၊ ြငိမ်းချမ်းမှု၊ အတူတကွ ပူးေပါင်းေဆာင်ရွက်မှုတို့သည် စကားအမယ်ဖွဲ့သည့် အဆင့်တွင်ပင် မရှိနိုင်ေတာ့။ သို့ေသာ်လည်း ေလာကအြမင် (၆)မျိုးမှ မှန် မမှန်၊ သင့် မသင့်၊ ေကာင်း မေကာင်း စသည်တို့ကို အများစုက ေကာင်းစွာ မခွဲြခားနိုင်ြက၊ ထို့ထက်ပို၍ ခံစားမှုရှုေထာင့်ကို ဦးစားေပးြကည့်ေသာအခါ Conflict ဟူေသာ ၀ိ၀ါဒကွဲြပားမှုများ ြကီးထွားလာြကရသည်။

“ေလာကြကီးနှင့် မျိုးဆက်သစ်တို့” ဟူေသာ ရည်မှန်းချက်ကို ဖျက်ဆီးသည့်အရာသည် အဂတိတရား (၄)ပါးလည်းြဖစ်သည်။ လူတို့ အဂတိတရား (၄)ပါးနှင့် ကင်းလွတ်ေသာအခါ Self Interest ဟူေသာ ကိုယ်ကျိုးစီးပွား ဦးစားေပးမှုကို ေဆာင်ရွက်နိုုင်ြကေတာ့၏။

(၁) ဆန္ဒာ ဂတိ (အလိုဆန္ဒေြကာင့် ေဖာက်ြပန်မှု)
(၂) ေဒါသာ ဂတိ (ေဒါသေြကာင့် ေဖာက်ြပန်မှု)
(၃) ေမာဟာ ဂတိ (အမှား-အမှန် မသိမှုေြကာင့် ေဖာက်ြပန်မှု)
(၄) ဘယာ ဂတိ (ေြကာက်ရွံ ့မှုေြကာင့် ေဖာက်ြပန်မှု)

လူသည် အတ္တ၏ သားေကာင်ြဖစ်သည်။ အတ္တနှင့်ယှဉ်၍ ေမွးဖွားလာြကသူများလည်း ြဖစ်သည်။ ေလာက၏ ပညာကိုရှာရင်း အတ္တနှင့် ပရကို မှျတစွာ ကျင့်ြကံလာြကရသည်။ ပညာနံု့သူများမှာ မှျတစွာ မကျင့်ြကံနိုင်ြက။

အနာဂတ်ကို ြကီးြကီးမားမား ဖန်တီးခွင့်ရှိြကသူများ၊ ေလာကကို သာမန်ထက်ပို၍ အလှဆင်နိုင်ြကမည့်သူများ အတ္တ-ပရ မှျတစွာရှိရန် အထူးလိုအပ်ပါသည်။


ြငိမ်းချမ်းေရးစိတ်နှင့်ေ၀းကွာသူများက "Might is Right" ဟူေသာ “အင်အားအေြခခံ” အယူအဆကို ကျင့်သံုးြကသည်။ ထို့ေြကာင့် တစ်ချိန်က ြဗိတိသှျအင်ပါယာြကီးကို ေနမ၀င်အင်ပါယာအြဖစ် ထူေထာင်ခဲ့ြကြခင်းြဖစ်သည်။ အင်အားဟူေသာ Power တစ်ရပ်ရရန် ရယူနိုင်ေသာေနရာ အများအြပားရှိသည်။ Sources Of Power ြဖစ်သည်။ ြငိမ်းချမ်းေရးစိတ်ဓာတ် အေြခခံသူများက ဤသို့ေသာပါ၀ါကို အမှန်တရားသည်သာ အင်အားဟူေသာ "Right is Might" မှ ရယူြကသည်။ ဤတွင် ေလာကြကီးသည် ဓမ္မနှင့် အဓမ္မတို့အားြပိုင်ရာ သလင်းြပင်ြဖစ်ခဲ့ရသည်။ သမိုင်းမတင်နိုင်မီေခတ်တွင်ေရာ၊ သမိုင်းတင်နိုင်သည့် ေခတ်မှာေရာ ဤအားြပိုင်မှုသည် အြမဲတေစ ရှိေနခဲ့ပါသည်။ လူတို့ ြငိမ်းချမ်းေရးစိတ်ဓာတ် မပိုင်ဆိုင်နိုင်ေသးသေရွ ့ ဆက်လက်ြဖစ်ေပါ်ေနမည့်အရာ ြဖစ်သည်။

သတ္တေလာကြကီးတစ်ခုလံုးတွင် နှစ်မျိုးသာခွဲြခားထားသည်။ “လူ”နှင့် “တိရစ္ဆာန်” ဟူ၍ြဖစ်သည်။ မေရမတွက်နိုင်ေသာ သတ္တ၀ါတို့တွင် တစ်မျိုးတည်းေသာအရာကို “လူ” ဟု တစ်တန်းထားြပီး၊ ကျန်အရာများကို တိရစ္ဆာန်ဟု သတ်မှတ်ရြခင်းမှာ “အသိပညာ” ေပါ် အေြခခံ၍ြဖစ်သည်။ အသိပညာထူးကို ပိုင်ဆိုင်နိုင်ေသာသူမျိုးြဖစ်၍ “လူ” ဟုု သတ်မှတ်ရြခင်း ြဖစ်သည်။ ကျန်တိရစ္ဆာန်တို့သည် “အိပ်၊ စား၊ ကာမ” ဟူေသာ ရည်ရွယ်ချက်(၃)မျိုးအတွင်းမှာသာ ရှင်သန်ြက၏။ ထို ့ထက် ပို၍ မရှိနိုင်၊ ေလာကေကာင်းကျိုးကို မသိ၊ ြငိမ်းချမ်းြခင်းကို နားမလည်၊ သူတို့ေလာကတွင် “Might is Right" ဟူေသာ အင်အားသည်သာ အဓိကြဖစ်၏။

လူတွင်ကား ထိုသို့မဟုတ်၊ “အသိထူး” ကို ပိုင်ဆိုင်နိုင်ြက၍ အမှားအမှန်ကို ခွဲြခားနိုင်သည်။ ေလာကကို အလှဆင်နိုင်ခွင့်လည်း ရှိသည်။ “အိပ်၊ စား၊ ကာမ” ထက်ပိုေသာ ရည်ရွယ်ချက်၊ အေတွးအြမင်များလည်း ရှိနိုင်ြကသည်။ ြငိမ်းချမ်းေရးကို နားလည်နိုင်ခွင့်ရှိသည်။ "Right is Might" သည် လူသားများအတွက် ထားလိုလှျင် ထားနိုင်ေသာ အယူအဆတစ်ရပ်ြဖစ်ေသာ်လည်း လူတို့သည် တိရစ္ဆာန်များထက် ပို၍ အတ္တြကီး၊ ေလာဘြကီး၍ အများစုက မထားခဲ့ြက၊ တိရစ္ဆာန်များက တစ်၀မ်းစားရလှျင် ေကျနပ်စိတ်ြဖင့် တင်းတိမ်နိုင်ြကေသာ်လည်း လူတို့က အတ္တစိတ်များသြဖင့် ရုပ်၀တ္ထု ချမ်းသာမှုတို့အတွက် အေတာမသတ် ေလာဘထားတတ်ြကသည်။ တိရစ္ဆာန်တို့ထက် အဆများစွာပို၍ ေဖာက်ြပန်တတ်ေသာ သတ္တ၀ါလည်းြဖစ်သည်။ ပရိယာယ်ပိုေသာ သတ္တ၀ါလည်းြဖစ်သည်။ လူတိုု့တွင် တင်းတိမ်စိတ် အလျဉ်းမရှိတတ်ြက၊ အတ္တ၊ ေလာဘတို့က ထူးေသာအသိကို တလွဲသံုးေစရန် လံှု့ေဆာ်နိုင်ေသာေြကာင့် ြဖစ်သည်။ အသိထူးရနိုင်ခွင့် ရှိြကေသာ်လည်း ပညာအြဖစ်သို့ မေြပာင်းနိုင်လှျင် လူသည် ေလာကတွင် ေြကာက်စရာ အေကာင်းဆံုး သတ္တ၀ါအြဖစ်သို့ ေရာက်ေတာ့သည်။ တချို ့က အသိတစ်ခုကို ပညာသို့ ေရာက်ြပီဟု ယူဆြကသည်။ တကယ်ပညာအြဖစ်သို့ မေရာက်ေသာအခါ အနုတ်သေဘာေဆာင်ေသာ ရလဒ်တို့ကို ရေတာ့သည်။

ြမန်မာပညာရှိတို့က ပညာတတ်မှုနှင့် ပညာရှိမှုကို ြကွက်(၄)မျိုးနှင့် ဥပမာြပုခဲ့သည်။
(၁) တွင်းတူးလျက် မေအာင်းေသာြကွက် (စာတတ်ေသာ်လည်း အမှန်မသိသူ)
(၂) ေအာင်းလျက် မတူးေသာြကွက် (စာမတတ်ေသာ်လည်း အမှန်သိသူ)
(၃) တူးလည်းတူး၊ ေအာင်းလည်း ေအာင်းေသာြကွက် (စာလည်းတတ်၊ အမှန်လည်းသိသူ)
(၄) တူးလည်းမတူး၊ ေအာင်းလည်း မေအာင်းေသာြကွက် (ဘာမှမသိ၊ ဘာမှမတတ်သူ)

ေလာကတွင် အမှားကို အမှန်ဟုထင်ြမင်၊ ခံယူထားြကေသာသူများ အများအြပားရှိသည်။ ေနာက်လိုက်ဘ၀တွင် သူတို့၏အမှားေြကာင့် ၀န်းကျင်အတွက် မေထာင်းသာလှေသာ်လည်း၊ ေခါင်းေဆာင်တို့တွင် ဤလွဲမှားေသာ အရည်အချင်း ကပ်ြငိပါက ေလာကအတွက် အန္တရာယ်ြကီးသည်။ တစ်ချိန်က ဂျာမနီမှ ဟစ်တလာ၊ အီတလီမှာ မူဆိုလီနီတို့သည် ဤမှာယွင်းေသာ အယူအဆများကို အမှန်ဟုယံုြကည်မှု ထားရှိခဲ့ြကသူများြဖစ်သည်။


အတတ်ပညာ တစ်ဟုန်ထိုး တိုးတက်လာေသာကမ္ဘာြကီးသည် လူတို့၏ အတ္တအေြခခံစိတ်ေြကာင့် မလှမပ ြဖစ်ေနရသည်။ ထိုအတ္တစိတ်များ နည်းပါးသွားပါက ပိုင်ဆိုင်ထားေသာအတတ်ပညာြဖင့် ေလာကကို ေကာင်းစွာအလှဆင်နိုင်မည်ြဖစ်ြပီး မျိုးဆက်သစ်တို့အတွက်လည်း ေကာင်းေမွကို ထားရစ်နိုင်မည်ြဖစ်သည်။

သံသရာခရီးနှင့်ယှဉ်လှျင် မျိုးဆက်တစ်ခု၏သက်တမ်းသည် ဘာမှျမရှိ၊ သို့ေသာ်လည်း မျိုးဆက်ေပါင်းများစွာတို့၏ ေကာင်းေမွ၊ ဆိုးေမွများြဖင့် ေလာကြကီး ြပံုးတစ်ခါ၊ ရယ်တစ်လှည့်ြဖင့် ရှင်သန်ေနရပါသည်။ “မင်းေကာင်း“တို့၏ လက်ထက်တွင် တိုင်းြပည်တစ်ခု သာယာ၀ေြပာခဲ့ြကရေသာ်လည်း “မင်းဆိုး“တို့လက်ထက်တွင် ေလာကြကီး မလှမပ ြဖစ်ခဲ့ြကရသည်။ ကမ္ဘာ့သမိုင်းတွင် “မင်းေကာင်း“အေရအတွက် အလွန်နည်းသည်။ ြမန်မာ့သမိုင်းတွင်လည်း “မင်းေကာင်း”အေရအတွက် လက်ချိုးေရ၍ပင်ရသည်။

လူသည်အတ္တကို သီးြခားဖိတ်ေခါ်စရာမလို၊ ေမွးစကပါလာေသာ ဖွားဖက်ေတာ်သာြဖစ်သည်။ ထိုအတ္တပါးလျေစရန် ေလာကမှရရှိေသာပညာြဖင့် သင်းသတ်ရသည်။ ထိုအတ္တ ပါးလျမှသာလှျင် ြငိမ်းချမ်းေရးစိတ်ြဖစ်၍ အများေကာင်းကျိုးအတွက် သယ်ပိုးနိုင်မည်ြဖစ်သည်။ အချို ့ကား ထိုစိတ်မျိုးရှိေသာ်လည်း ပညာမြကီးလှျင် လုပ်ခွင့်မရတတ်ြက။ အေြခခံသည် “ေစတနာ”သာြဖစ်၏။ ဒုတိယသည် “ပညာ” ြဖစ်၏။ ပညာတကယ်ြဖစ်လှျင်လည်း ေစတနာကို ြပန်လည်ေမွးဖွားနိုင်ပါသည်။ သို့ေသာ် အများစုမှာ “အတတ်”ကို “အသိ”ြဖင့် မှားယွင်းတတ်ြကသည်။ ထိုမှားေသာအသိြဖင့် ဘ၀ကိုရှင်သန်ြကသည်။ ေလာကအတွက် ဘာမှ လုပ်မေပးနိုင်ခဲ့ြက။

လူသည်၀မ်းေရးအတွက် အတ္တကိုအေြခခံလှျင် အြပစ်မဆိုသာ။ အေြခခံ စား၊ ၀တ်၊ ေနေရးအတွက် အတ္တဦးစားေပးလှျင်လည်း အြပစ်ဆိုမည့်သူ မရှိေသး။ ြပည့်စံုလံုေလာက်ေသာ အေြခအေနတစ်ခုကို ပိုင်ဆိုင်ြပီးေနာက် အကန့်အသတ်မရှိ၊ ပို၍ြပည့်စံုကံုလံုေသာ အေြခတစ်ခုအတွက် အတ္တကိုေရှ ့တန်းတင်လွန်းလာလှျင် ေကာင်းသည်ဟု မဆိုသာေတာ့။ တိရစ္ဆာန်တို့ထက် ပို၍ထူးကဲသည်ဟု ေြပာ၍မရ။ Maslow ၏ လူသားလုိအပ်ချက်(၇)ဆင့်တွင် အားလံုးသည် ပိုမိုြပည့်စံုေသာ ဘ၀၊ အသိအမှတ်ြပုခံလိုေသာ အေြခအေနစသည်ြဖင့်သာ အတ္တကို အေြခခံထားေြကာင်း ေတွ့ရသည်။ ေနာက်ဆံုးအဆင့်ြဖစ်ေသာ Self Actualization အဆင့်တွင်မှသာ အမှန်ကို သံုးသပ်မိေသာအဆင့် ြဖစ်လာသည်။ သို့ေသာ်လည်း အတ္တချသည်ဟုကား မဆိုသာေသး။

လူသည် အတ္တ၏သားေကာင်ြဖစ်ေသာ်လည်း၊ တစ်ဘက်က ေလာက၏သားေကာင်လည်းြဖစ်သည်။ အတ္တကိုုအေြခခံေသာ စား၊ ၀တ်၊ ေနေရးအဆင့်အတွက် မဖယ်ရှားနိုင်ြခင်းကို အြပစ်မဆိုသာေသာ်လည်း ြပည့်စံုေသာဘ၀တွင် အများအကျိုး၊ ေလာကအကျိုးအတွက် ေစာင်းငဲ့ြကည့်သင့်ပါသည်။ ေလာကြကီး ဆက်လက်တည်တံ့ရန် လူတိုင်းတွင် တာ၀န်ရှိပါသည်။ အများအတွက် စိတ်၊ ေလာကအတွက်စိတ်သည် တစ်နည်းဆိုလှျင် ြငိမ်းချမ်းေရးစိတ်ြဖစ်သည်။ ထိုစိတ်မျိုးနှင့် ေ၀းကွာလွန်းေနပါလှျင် ထိုသူသည် လူမှတစ်ပါး အြခားသတ္တ၀ါအုပ်စုများနှင့် ပို၍နီးစပ်သည့်သေဘာ ြဖစ်လာပါသည်။ လူတိုင်း ြငိမ်းချမ်းေရးစိတ် ထားသင့်သည်လည်းြဖစ်သည်။

ေဒါက်တာေနဇင်လတ်

http://www.vimuttisukha.com/search/label/Dr.%20Nay%20Zin%20Latt

0 comments:

Post a Comment