evummesutan မဂင်္လာအေပါင်းနဲ့ ခေညာင်းတဲ့ အချိန်ကာလတခုြဖစ်ပါေစ။ evummesutan

စလိုက္ရွုိး

Quas molestias excepturi

International Network of Engaged Buddhist.....

Quas molestias excepturi
Impedit quo minus id

Impedit quo minus id

World Socially Engaged Buddhist Leaders.

Impedit quo minus id
Voluptates repudiandae kon

Voluptates repudiandae kon

Myanmar Group in 2011 INEB Conference,Bodagaya,India

Voluptates repudiandae kon
Mauris euismod rhoncus tortor

Mauris euismod rhoncus tortor

Evum Me Sutan Editor Team...

Mauris euismod rhoncus tortor

ေလာကသားတုိ့၏ အနှုိင်းမဲ့ေကျးဇူးရှင် ဗုဒ္ဓ (ကုိယ်ကျင့်ဗုဒ္ဓ၀င်) စာအုပ်မှ ေကာက်နှုတ်ချက်များ (၁)

ဆရာြကီးဦးေရွှေအာင် အမှတ်တရ အင်တာနက် စာမျက်နှာေလးတစ်ခု လုပ်ချင်ခဲ့တာ ြကာပါြပီ။ ဒါေြကာင့် ဆရာြကီးကုိ ေလးစားရင်းစွဲရှိတဲ့ ဘေလာ့ဂါေတွနဲ့ တုိင်ပင်ြပီး ဘေလာ့တစ်ခုေလာက် လုပ်ဖုိ့ ေြပာထားဆုိထားတာလည်း ြကာပါြပီ။ ေြပာထားတဲ့ ဘေလာ့ဂါေတွလည်း မအား ကျေနာ်လည်း မအား ြဖစ် မုိ့ ဆုိဒ်ေလးမှာ အထမေြမာက်ခဲ့။ အခုေတာ့ ကျေနာ်ရဲ့ လက်စွဲစာအုပ် ဘ၀လမ်းညွန်သဖွယ် ြဖစ်တဲ့ ေလာကသားတုိ့၏ အနှုိင်းမဲ့ေကျးဇူးရှင် ဗုဒ္ဓ (ကုိယ်ကျင့်ဗုဒ္ဓ၀င်) စာအုပ်ထဲက ကျေနာ် နှစ်သက် မိရာ ေကာက်နုတ်ချက်ေတွကုိ အပုိင်းခွဲြပီး တင်ေပးဖုိ့ ြကိုးစားေနပါတယ်။

အိနိ္ဒယေရာက်ေနစဉ်မှာ ဒီစာအုပ် ကျေနာ်ဆီမှာ ရှိမေနပါဘူး ဒါေြကာင့် ြမန်မာြပည်က သူငယ်ချင်း သီရိကုိကုိ ကုိ လှမ်းမှာ ရပါတယ်။ ကျေနာ်ကုိ ေမွးေန့ဒီစာအုပ် လက်ေဆာင်ေပးတဲ့ သီရိကုိကုိ(B2SF) နဲ့ စာအုပ်ကုိ ကျေနာ်ဆီေရာက်ေအာင် သယ်ေဆာင်ေပးတဲ့ INEB (Bi- annual Conference, Bodhgaya) ြမန်မာလူငယ် ကုိယ်စားလှယ် အဖွဲ့ ကုိ ဒီေနရာက ေန ေကျးဇူးအထူးတင်ေြကာင်း ေြပာချင်ပါတယ်။ သူတုိ့သာ မရှိ ရင် ဒီပုိစ့် ေတွကုိ ေရးနုိင်မှာမဟုတ်ပါ။ ဒီလုိစာစု ေလးေတွ ဖတ်ြပီး အေတွးစ တစ်ခုခု ရမယ်ထင်ပါတယ်။


စာအုပ်အမည် ။ ေလာကသားတုိ့၏ အနှုိင်းမဲ့ေကျးဇူးရှင် ဗုဒ္ဓ (ကုိယ်ကျင့်ဗုဒ္ဓ၀င်)

ေရးသူ ။ ဦးေရွှေအာင် မဟာ၀ိဇ္ဇာ(သက္ကတ)၊ ၀ဋံသကာ၊ သိေရာမဏိ

အြကိမ် ။ စတုတ္တအြကိမ် (၂၀၀၃)

စာအုပ်တုိက် ။ ရာြပည့်စာအုပ်တုိက်


နိဒါန်း


ထီးနှင့် ြငမ်း

ဗုဒ္ဓ၀ါဒအရ ဘ၀ကုိတည်ေဆာက်ရသည် မှန်၏။ သုိ့ရာတွင် ဘ၀ကုိတည်ေဆာက်ရာ၌ ထီးအြဖစ် တည်ေဆာက် ရသည်မဟုတ် ြငမ်းအြဖစ် တည်ေဆာက်ရြခင်း ြဖစ်၏။ ြငမ်းကုိ မည်မှျပင် ခုိင်မာေအာင် တည်ေဆာက်ရေစကာမူ တစ်ခုေသာေန့တွင် ြငမ်း ကိစ္စြပီး ပါက ထုိြငမ်းကုိ မလွဲမေသွ ဖျက်သိမ်းရမည် ြဖစ်၏။

စာမျက်နှာ - ၁၉

ြမတ်နုိးဖွယ်ရသ(သိမ်း-စွန့်-လွတ်)

ြမတ်နုိးဖွယ်ရသ ကုိ ြမင်ရာ၌ ရင့်ကျတ်မူသည် ပဓာနြဖစ်၏။ မရင့်ကျတ်မီက ဆုိလျင် သိမ်းပုိက်ြခင်း၌သာ ြမတ်နုိးဖွယ်ရသကုိ ြမင်၏။ ရင့်ကျတ်လာေသာအခါ သိမ်းပုိက်ြခင်း၌ ြမတ်နုိးဖွယ်ရသကုိ မြမင်။ သိမ်းပုိက်ြခင်း၌ ြငီးေငွ့ဖွယ် အာဒီန၀ ကုိသာ ြမင်လာ၏။ အြမင်ေြပာင်းလဲသွားသည်။ စွန်းလွတ်ြခင်း၌ သာ ြမတ်နုိးဖွယ်ရသ ကုိ ြမင်လာ၏။ ထုိထက် ပုိ၍ ရင်ကျတ် လာေသာအခါ လွတ်ေြမာက်မူ၌သာ ြမတ်နုိးဖွယ် ရသကုိ ြမင်လာ၏။

စာမျက်နှာ - ၂၁


စွန့်လွတ်မူ နှစ်မျုိး

စွန့်လွတ်မူ နှစ်မျုိးရှိသည်။ ငါမှ မလွတ်ေြမာက်ေသာ စွန့်လွတ်မူနှင့် ငါမှ လွတ်ေြမာက်ေသာ စွန့်လွတ်မူတုိ့ ြဖစ်ြက၏။ ငါမှ မလွတ်ေြမာက်ေသာ စွန့်လွတ်မူကုိ စွန်လွတ်မူဟု သာဆုိရ၏။ ငါမှ လွတ်ေြမာက်ေသာ စွန်လွတ်မူကုိ မူ လွတ်ေြမာက်မူဟု၍ ဆုိရ၏။

စာမျက်နှာ -၂၂


အတ္တပဓာန - အနတ္တပဓာန

ြမတ်စွာဘုရားရှင် ပွင့်ေတာ်မူေသာအခါမှသာ ငါေကာင်းစားေရး ပထမ ဟူေသာ အတ္တပဓာန၀ါဒ ကုိ ေြပာင်းြပန်ြပု၍ ေလာကေကာင်းစာေရး ပထမဟူေသာ အနတ္တပဓာနကျင့်စဉ်ကုိ ေဟာြကားေတာ်မူ၏။ ေဟာြကားရုံတင် မက ကုိယ်တုိင်လည်း ကျင့်သုံးေတာ်မူခဲ့၏။ ေလာကေကာင်းစားေရးသာ ပထမ ဟူေသာ အနတ္တအြမင်ြဖင့် တကယ်တမ်း ကျင့်ရုိးမှန်ပါလှျင် အကျုိးတရားများကုိ ြဖစ်ေပါ်လာေစရာ၌ ငါေကာင်းစားေရးသာ ပထမ ဟူေသာ အတ္တပဓာနကျင့်စဉ်ထက် အကျုိးတရားများကုိ ြဖစ်ေပါ်လာေစ နုိ်င် ေြကာင်းကုိ ေဒသနာေတာ်အေနြဖင့် လည်းြပေတာ်မူ၏။ လက်ေတွ့အေနြဖင့် ြဖင့်လည်း ြပေတာ်မူ၏။

စာမျက်နှာ-၂၅

သံဃာအဖွဲ့အစည်း

သံဃာအဖွဲ့အစည်းတွင် ဇာတ်အသီးသီးပါ၀င်၏။ သုိ့ေသာ် သံဃာအဖွဲ့အစညး် ၌ ဇာတ်သည် မထင် ေပါ်ေတာ့။ သံဃာအဖွဲ့စည်းတွင် လူမျုိးအသီးသီးပါ၀င်၏။ သုိေသာ် လူမျုိးသည် မထင်ေပါ်ေတာ့။ အဖွဲ့၀င် အြဖစ်သာ ထင်ေပါ်၏။ သုိ့ြဖစ်၍သာ နှစ်ေပါင်း ၂၅၀၀ ေကျာ် ကာလက တည်ေထာင်ခဲ့ေသာ သံဃာအဖွဲ့အစည်းသည် ကမာ္ဘေပါ်၌ ယေန့တုိင်ေအာင် အထင်အရှားတည်ရှိ နုိင်ြခင်းြဖစ်၏။

စာမျက်နှာ- ၂၆

နုိင်ငံေတာ်နှင့် ဘ၀ေပးတာ၀န်


ဥပနိဿယပစ္စည်းအရ ြမန်မာနုိင်ငံသည် နုိင်ငံအတွင်း မှီတင်းေနထုိင်ြကသူ အားလုံးတုိ့အား ဥပနိဿယပစ္စည်း ြဖင့် ေကျးဇူးြပုေသာသေဘာြဖစ်၏။ ထုိေြကာင့် ြမန်မာနုိင်ငံသည် ဤနုိင်ငံအတွင်း မှီတင်း ေနထုိင်သူများအားလုံး၏ ေကျးဇူးရှင်ြဖစ်၏။ ေကျးဇူးရှင်ကုိ ဤေလာကမှ မေပျာက်ကွယ်ေလေအာင် ေကျးဇူးဆပ် ရန် လူတုိင်း၌ တာ၀န်ရှိသည်။ လူတုိင်းတွင် တုိင်းရင်းသား အားလုံးပါ၀င်၏။ ေကျးဇူးရှင် ကုိ ေကျးဇူးဆပ်ရြခင်းသည် လူသားတုိ့ ၏ ဘ၀ေပးတာ၀န်ြဖစ်၏။ ြမင့်ြမတ်ေသာ ေဆာင်ရွက်မူလည်း ြဖစ်၏။

စာမျက်နှာ-၃၂

မုတ္တစာဂ(လွတ်လွတ်စွန့်)

အနစ်နာခံြခင်းဟူသည်မှာ ကုိယ်ကျုိးကုိ မငဲ့ြခင်းြဖစ်၏။ ယင်းကုိ ပါဠိုေ၀ါဟာရြဖင့် မုတ္တစာဂဟူ၍ ဆုိ၏။ မုတ္တစာဂကုိ လွတ်လွတ်စွန့်ြခင်း ဟူ၍ ြမန်မာြပန်ြက၏။ လွတ်လွတ်စွန့်ြခင်းဟူသည် ဘာကုိမှျ မေမှျာ်လင့် ဘဲေဆာင်ရွက်ြခင်းြဖစ်၏။

စာမျက်နှာ -၃၄


အမျုိး ဘာသာ သာသနာအတွက်

မိမိမတွက် ဘာကုိမှျ မေမှျာ်ကုိးဘဲ မိမိတာ၀န်အေနြဖင့်သာ မိသာစုအတွက် နုိင်ငံအတွက် လူမျုိးအတွက် ေလာကလူသားများ အတွက် အနစ်နာခံြပီး အမျုိးဘာသာသာသနာေတာ်ကုိ ဖွံြဖုိးေအာင် ေဆာင်ရွက် မည်ဆုိလှျင် ထုိေဆာင်ရွက်ချက်သည် မုချမေသွေအာင်ြမင်မည် ြဖစ်၏။ တစ်စုံတစ်ရာ ယုံမှားစရာ ဟူ၍ ဘာမှျမရှိ။

စာမျက်နှာ- ၃၄

တာ၀န်နှစ်ရပ်


သူေမဓာ အရှင်ရေသ့သည် သူ၏ တာ၀န်နှစ်ရပ်ကုိ ဤသုိ့ သတ်မှတ်၏။ေလာကတွက် အနှုိင်းမဲ့ အနစ်နာခံနုိင်သူ ြဖစ်ရန်နှင့် ေလာကတွင် သူတစ်ပါး အကျုိးကုိ အနှုိင်းမဲ့ ေဆာင်ရွွက် နုိင်သူ ြဖစ်ရန် ဟူ၍ ြဖစ်၏။

စာမျက်နှာ-၃၇


ဆက်ရန် ကျန်ေသးသည်……………………….

0 comments:

Post a Comment