evummesutan မဂင်္လာအေပါင်းနဲ့ ခေညာင်းတဲ့ အချိန်ကာလတခုြဖစ်ပါေစ။ evummesutan

စလိုက္ရွုိး

Quas molestias excepturi

International Network of Engaged Buddhist.....

Quas molestias excepturi
Impedit quo minus id

Impedit quo minus id

World Socially Engaged Buddhist Leaders.

Impedit quo minus id
Voluptates repudiandae kon

Voluptates repudiandae kon

Myanmar Group in 2011 INEB Conference,Bodagaya,India

Voluptates repudiandae kon
Mauris euismod rhoncus tortor

Mauris euismod rhoncus tortor

Evum Me Sutan Editor Team...

Mauris euismod rhoncus tortor

Professor Samdhong Rinpoch

တိဘက်နိုင်ငံဟာ ဝါဂျရာယနဗုဒ္ဓဘာသာကိုး​ကွယ်ြက​ေသာ လွတ်လပ်သည့်​ အချုပ်ြခာအာဏာပိုင် နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံြဖစ်သည့်​ အြပင် အိန္ဒိ်ယ၊​နီ​ေပါနှင့်​ ဘူတန်နိုင်ငံ တို့​နှင့်​လည်း​ သံတမန်​ေရး​ ဆက်သွယ်မှုရှိခဲ့​သည်။ တိဘက်သည် ၁၉၅၉ခုနှစ်ထိတိုင် လွတ်လပ်ြပီး​ ​ေအး​ချမ်း​သာယာသည့်​ နိုင်ငံြဖစ်ခဲ့​သည်။ ၁၉၅၉ခုနှစ်မှာပင် တရုတ်လူမျိုး​တို့​၏ နိုင်ငံ​ေရး​ကျူး​ေကျာ်မှု ​ေြကာင့်​ “H.H The Dalai Lama” ဒလိုင်း​မား​နှင့်​ တိဘက် နိုင်ငံသား​ ရှစ်​ေသာင်း​တို့​သည် အိန္ဒိ်ယနိုင်ငံသို့​ ထွက်​ေြပး​ ထိမ်း​ေရှာင် ခဲ့​ြကရသည်။ ၎င်းအဖွဲ့​တွင် Professor Samdhong Rinpoche တစ်​ေယာက် အပါအဝင်ြဖစ်သည်။ ထိုအချိန်မှစ၍ (၄၈) နှစ်တိုင်​ေအာင် အိန္ဒိ်ယနိုင်ငံတွင် ဒုက္ခသည်များ​အြဖစ် ​ေနခဲ့​ြကရသည်။

Professor Samdhong Rinpoche ကို ၁၉၃၉ ခုနှစ်တွင် ဖွား​ြမင်ခဲ့​သည်။ အသက်(၅)နှစ်သား​အရွယ် တွင် စတုတ္တ​ေြမာက် Samdhong Rinpoche ၏ လူဝင်စား​ြခင်း​ခံရသည်ဟုဆိုြပီး​ Gaden Dechenling ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ေကျာင်း​တွင် ​ေကျာင်း​ထိုင်အြဖစ် ​ေြမှာက်တင်ြခင်း​ခံရသည်။ သူသည်အိန္ဒိ်ယနိုင်ငံ တိဘက်လွတ်​ေြမာက်နယ်​ေြမသို့​ တရုတ်လူမျိုး​များ​ တိဘက်ကို ကျုး​ေကျာ်​ေသာနှစ်၊​ ၁၉၅၉ခုနှစ်ကတည်း​က ​ေရာက်ရှိခဲ့​သည်။ ၁၉၆ဝခုနှစ်​ေရာက်​ေသာအချိန်တွင် သူသည် တိဘက်ရဟန်း​ေတာ်များ​၏ ဆရာတပါး​ အြဖစ် Sera, Drepung နှင့်​ Gaden Dechenling Aden ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ေကျာင်း​၌ စာချ​ေပး​ခဲ့​သည်။ သူသည်၁၉၆ဂခုနှစ်တွင် Dechenling Aden ဘွဲ့​ အပ်နှင်း​ြခင်း​ခံရြပီး​ Ngagrimpa ဘွဲ့​ကို ၁၉၆၉ခုနှစ်တွင် လက်ခံရရှိခဲ့​သည်။ Professor Samdhong Rinpoche သည် Varanasi ြမို့​၌ရှိ​ေသာ တိဘက်အမျိုး​သား​များ​၏ အဆင့်​ြမင့်​ ပညာသင်ြကား​ေရး​ ဗဟိုဌာန (The Central Institute of Higher Tibetan Studies)(အခု တက္ကသိုလ်။ ဘုန်း​ဘုန်း​ ဓမ္မဂဂင်္ါဆရာလုပ်​ေန​ေသာ​ေကျာင်း​) ၏ ညွန်ြကား​ေရး​မှူး​ လည်း​ ြဖစ်ခဲ့​သည်။

စက်တင်ဘာလ(၅)ရက် ၂၀၀၁ခုနှစ်တွင် Professor Samdhong Rinpoche သည် တိဘက်လွတ်​ေြမာက် နယ်​ေြမ အစိုး​ရ၏ဝန်ြကီး​ချုပ်အြဖစ်​ေရွး​ချယ်တင်​ေြမာက်ြခင်း​ခံရသည်။ သူသည် လွတ်​ေြမာက်နယ်​ေြမ၏ အုပ်ချုပ်​ေရး​တွင် နှစ်(၄၀)တိုင်တိုင် တာဝန်ထမ်း​ေဆာင်ခဲ့​ြပီး​ြဖစ်သည်။ ​ေရွး​ချယ်မှုစနစ်မှာလည်း​ တိဘက်လူမျိုး​ အများ​စု၏ မဲ​ေပး​စနစ်ြဖင့်​ ​ေရွး​ချယ်ြခင်း​ြဖစ်သည်။ ထိုစနစ်ကို စတင်​ေပး​ရန် အြကံ​ေပး​သူမှံာ HH the Dalai Lama ြဖစ်သည်။

တိဘက်လွတ်​ေြမာက်နယ်​ေြမအစိုး​ရ၏ ဝန်ြကီး​ချုပ်အြဖစ် မိန့်​ခွန်း​ေြပာြကား​စဉ်က သူဆိုသည်မှာ “ကျွန်​ေတာ် တို့​တိဘက် လူမျိုး​များ​သည် အြကမ်း​မဖက်​ေရး​ဝါဒကိုသံုး​ြပီး​ ​ေလာကြကီး​ကို စံနာမူနာအြဖစ် ​ေနထိုင်ရန်ြဖစ်သည်။ ယင်း​အတိုင်း​ြဖစ်ဖို့​ ကျွန်​ေတာ်တို့​သည် ပထမဦး​ဆံုး​အ​ေနနှင့်​ အြကမ်း​မဖက်​ေသာ ယဉ်​ေကျး​မှုတခုကို ကျွန်​ေတာ်တို့​ပတ်ဝန်း​ကျင်မှာ ပျိုး​ေထာင်ရမည်။ ကျွန်​ေတာ်တို့​က အြကမ်း​မဖက်သည့်​ ဟူ​ေသာ အဓိပ္ပါယ်​ေဝါဟာရနှင့်​ ​ေလျာ်ညီသည့်​ ​ေနထိုင်မှု ပံုစံမျိုး​ကို ကျ​ေနာ်တို့​ လူအဖွဲ့​စည်း​ ​ေနစဉ်ဘဝမှာ စတင်လုပ်​ေဆာင်နိုင်ပါသည်။ ကျွန်​ေတာ်တို့​တိဘက်လူမျိုး​များ​သည် အိန္ဒိ်ယနိုင်ငံ၌ အ​ေြခချ​ေနထိုင်ြခင်း​ သည် ကျွန်​ေတာ်တို့​၏ စီမံကိန်း​အတွက် စမ်း​သပ်ရန် အ​ေကာင်း​ဆံုး​ေနရာ ြဖစ်ပါသည်။ ဤသို့​ဆိုရာ၌၊​ ကျွန်​ေတာ်သည် ဂန္ဒီ်၏ အ​ေတွး​အ​ေခါ်တခုြဖစ်​ေသာ မိမိကိုယ်ကိုအုပ်ချုပ်ြခင်း​ကို ကျွန်​ေတာ်တို့​ အြကား​မှာ အသံုး​ချ​ေစလိုပါသည်။ အထူး​သြဖင့်​ အြကမ်း​မဖက်ဝါဒ၊​ ​ေတာ​ေတာင်သဘာဝနှင့်​ ကိုက်ညီ​ေသာလယ်ယာ စိုက်ပျိုး​ေရး​ကိုလည်း​ ကျွန်​ေတာ်တို့​ပတ်ဝန်း​ကျင်မှာ လက်​ေတွ့​အသံုး​ချ ​ေစလိုပါသည်။”

Henry David Thoreau က ဆိုသည်မှာ “အစိုး​ရထဲမှာ အရာအား​လံုး​မအုပ်ချုပ်​ေသာ အစိုး​ရသည်သာ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ြဖစ်တယ်”။ ဂန္ဒီ်ကလည်း​ “Self rules” ဆိုသည်မှာ သူတပါး​က မိမိကိုလာ၍ အုပ်ချုပ်မွမ်း​မံ ြခင်း​မဟုတ်ဘဲ မိမိကိုယ်မိမိအုပ်ချုပ်ြခင်း​သည် သာအ​ေကာင်း​ဆံုြဖစ်သည်။ ဤအရာသည် ကျွန်​ေတာ် ​ေမျှာ်လင့်​သည့်​ အုပ်ချူပ်​ေရး​ပင်ြဖစ်ပါသည်။ ဝန်ြကီး​က ဆက်လက်​ေြပာြကား​သည်မှာ “ဘယ်လိုနည်း​ပင် ြဖစ်ြဖစ်၊​ ကျွန်​ေတာ်တို့​ လူမျိုး​၏အုပ်ချူပ်​ေရး​ စနစ်ကိုပိုမိုြပီး​ အစွမ်း​ထက် လာ​ေအာင်လုပ်ရမည််၊​ စီမံအုပ်ချုပ်​ေရး​ စနစ်ကို ​ေရး​ဆွဲရာ၌လည်း​ ရှင်း​လင်း​ေသာ ဇယား​များ​နှင့်​ လက်ခံနိုင်​ေြခရှိ​ေသာ အချက်အလက်​ေတွ ပါဝင်ရမည်။ ​ေနာက်ြပီး​ ကျွန်​ေတာ်က ဘာသာ​ေရး​နဲ့​ ပတ်သက်​ေသာမူ၊​ ပညာ​ေရး​မူ၊​ အိမ်တွင်း​စီမံမှုနှင့်​ ကျန်း​မာ​ေရး​မူတို့​ကို တိဘက်လူမျိုး​တို့​ရဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှုနဲ့​ လိုအပ်​ေသာ အချိန်တို့​အ​ေပါ်မှာ မူတည်ြပီး​ ​ေရး​ဆွဲ​ေစလိုပါသည်။ ပိုြပီး​တိတိကျကျဆိုရရင်၊​ ကျွန်​ေတာ်က အဆင့်​အတန်း​ မှီ​ေသာ ဘဏ္ဍာ​ေရး​ဆိုင်ရာမူတခုကို ​ေရး​ဆွဲလိုပါသည်။ ကျွန်​ေတာ်ကလည်း​ ​ေငွ​ေရး​ေြကး​ေရး​ဆိုင်ရာ စီမံ အုပ်ချုပ်​ေရး​အတွက် လံုး​ဝလိုအပ်မှသာ အသံုး​ချရမှာြဖစ်​ေြကာင်း​ အသိ​ေပး​အပ်ပါသည်။

တိဘက်အမိ​ေြမအတွက် Samdhong ​ေြပာြကား​သည်မှာ ကျွန်​ေတာ်က​ေတာ့​ Beijing နှင့်​ တိုက်ရိုက် ဆက်သွယ်ဖို့​လိုအပ်သည်။ အြပည်ြပည် ဆိုင်ရာအကူအညီ ရရှိဖို့​လည်း​ အစွမ်း​ကုန်ြမင့်​တင်ရဦး​မည်။ တိဘက်နှင့်​ တရုတ်(၂) နိုင်ငံြကား​မှာ နား​လည်မှုရှိရန်၊​ အြပန်အလှန် ဆက်သွယ်မှု ​ေကာင်း​ေအာင်လုပ်ဖို့​ရန်အ​ေရး​ြကီး​ေသာ အချက်တခု ြဖစ််သည်။ ကျွန်​ေတာ်တို့​၏ ​ေအာင်ြမင်မှုနှင့်​ ကျဆံုး​မှုသည် တရုတ်အစိုး​ရနှင့်​ အြပည်ြပည်ဆိုင်ရာ နိုင်ငံ​ေရး​ဥပ​ေဒ တည်​ေဆာက်​ေသာ အဖွဲ့​များ​ အ​ေပါ်မှာ မူတည်ပါလိမ့်​မည်။

အခု​ေလာ​ေလာဆယ်မှာ​ေတာ့​ တိဘက်လူမျိုး​များ​လူဦး​ေရ တသိန်း​နှင့်​ေလး​ေသာင်း​တို့​သည် တိဘက်နိုင်ငံ၏ အြပင်ဘက်မှာ ​ေနထိုင်ြကသည်။ ထိုသူများ​ထဲမှ လူဦး​ေရကိုး​ေသာင်း​ေကျာ်သည် အိန္ဒိ်ယနိုင်ငံမှာရှိသည့်​ ဒုက္ခသည် စခန်း​ (၄၃)ခု၌ ​ေနထိုင်ြကသည်။ ထိုသူတို့​သည် ကိုယ်ပိုင်အ​ေဝး​ေရာက် အစိုး​ရရှိြကသည်။ ဒီမိုက​ေရစီအုပ်ချုပ်​ေရး​ စနစ်ကို ြပည့်​ဝစွာ အသံုး​ချြကသည်။ သူတို့​၏ အ​ေြခခံပညတ်(၂) ချက်ကား​ အမှန်တရား​ နှင့်​ အြကမ်း​မဖက်မှု ြဖစ်သည်။ အစိုး​ရကလည်း​ ဒီမိုက​ေရစီဆန်​ေသာ အုပ်ချုပ်​ေရး​စနစ်ြဖင့်​ အုပ်ချုပ်ြပီး​ လွှတ်​ေြမာက်နယ်​ေြမရှိ တိဘက်လူမျိုး​များ​ကို ​ေစာင့်​ေရှာက်လျက်ရှိသည်။

အိန္ဒိ်ယမှများ​စွာ​ေသာကူညီ​ေထာက်ပံ့​မှုတို့​ြဖင့်​ တိဘက်လူမျိုး​တို့​သည် မိမိတို့​၏ အယူဝါဒနှင့်​ ယဉ်​ေကျး​မှုအ​ေမွအနှစ်များ​ကို ထိန်း​သိမ်း​ြမှင့်​တင်နိုင်ခဲ့​သည်။ ထို့​အြပင် တိဘက်လူမျိုး​ ဒုက္ခသည် က​ေလး​များ​၏ ​ေကျာင်း​များ​၊​ ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ေကျာင်း​များ​ကို လွှတ်​ေြမာက်နယ်​ေြမတွင် မွမ်း​မံတည်​ေဆာက် နိုင်ခဲ့​သည်။ တိဘက်လူမျိုး​များ​သည် ယခုအချိန်အခါ၌ အိန္ဒိ်ယနိင်ငံတွင် ကိုယ်ကျန်း​မာ၊​ စိတ်ချမ်း​သာစွာြဖင့်​ ​ေနထိုင်ြကသည်။ သို့​ေသာ်လည်း​ ဤသို့​ ​ေနထိုင်ြခင်း​သည် မိမိတို့​၏နိုင်ငံကို ​ေကျာခိုင်း​လိုက်ြခင်း​ မဟုတ်​ေပ။ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ဝါဒနှင့်​ အြကမ်း​မဖက်​ေရး​ဝါဒြဖင့်​ တိဘက်လူမျိုး​များ​သည် မိမိတို့​၏နိုင်ငံသို့​ တစ်​ေန့​တွင် ြပန်ရလိမ့်​မည် ဟု ​ေမျှာ်လင့်​ြကသည်။

0 comments:

Post a Comment